Vibrera är klart dom gör, jag tappar skruvar titt som tätt på DTn pga vibrationer, men det ska ju inte vibrera så mkt så du inte vågar gasa?nelco skrev:Hej!
Bytte upp mig ifrån original cylinder till Barikit's 74cc förra veckan.
Allting gick bra men nu när jag provar att varva upp den så blir mätaren helt konstig, hoppar upp och ner nästan hela tiden.
Men det värsta är att när jag varvar upp den så skakar hela mopeden så mycket så jag vågar inte gasa mer
Jag kom på att tänka på det när jag körde i 80 (enligt mätaren) och den varva sönder
Efter det testade jag med gps i nerförsbacke med två på, då stog mätaren i ca 90 km/h men enligt gps:en så gick det bara i 74.
Så dåligt ska det väll inte gå?? Kan tillägga att den gick nästan exakt före bytet ( Iaf inte så stora fel)
Det är en Derbi Senda X-treme sm 03 med drevningen 13/53 och Gianelli 2t effektrör.
Kan det hjälpa om jag har en tyngre drevning? Eller är det fel med cylindern eller något annat?
Och vilken drevning isf?
MvH
Nelco
JAMEN JUSTE! Derbi har ju typ strypt CDI box eller någe så man inte kan få ur oredentligt varv utan den bara står o varvar sönder vid typ 70! :erkan94 skrev:En polare har också en Derbi, när han satte 70 på den blev det knappt någon förändring alls och den skakade och hade sig, vi har försökt allt, byta drev, rör, förgasare m.m. men den vill inte gå mycket fortare. Kanske är någon speciell strypning på Derbi motorerna?
testa min kompis Derbi med 75cc, satan va den skakar jämfört med andra mopeder :S min skakar nästan inget fast har bara urpluggat rörerkan94 skrev:En polare har också en Derbi, när han satte 70 på den blev det knappt någon förändring alls och den skakade och hade sig, vi har försökt allt, byta drev, rör, förgasare m.m. men den vill inte gå mycket fortare. Kanske är någon speciell strypning på Derbi motorerna?
Min skakade inte mycket före bytet, men nu gör den det :Sstektkorv skrev:testa min kompis Derbi med 75cc, satan va den skakar jämfört med andra mopeder :S min skakar nästan inget fast har bara urpluggat rörerkan94 skrev:En polare har också en Derbi, när han satte 70 på den blev det knappt någon förändring alls och den skakade och hade sig, vi har försökt allt, byta drev, rör, förgasare m.m. men den vill inte gå mycket fortare. Kanske är någon speciell strypning på Derbi motorerna?