Som topic säger, har problem med min roxon och kan inte lösa de, så tänkte höra med er på twostrokerider, om ni vet vad de kan vara.
De började när ja köpte min roxonduel, en dag bara dog den och gick inte att starta så jag kollade de mesta och kom fram till att de va tändstiftet som hade dött, så ja köpte nytt och de hjälpte den startade på första kicken i alla väder, Men helt plötsligt dog detta tändstiftet med så ja köpte nytt och försökte lösa vad problemet va, men lyckades inte, Men nu har den inte krånglat med tändstiftet (tror ja) nu är de ett helt nytt problem, Moppen kan ena dagen starta mitt i ösregn kyla vad fan som helst! och andra dagen inte ens starta i solsken??! Kan detta bero på att den är felinställd elr ngt annat vanligt problem,?
En annan sak ja har märkt är att moppen bruka starta om ja ger den en rejäl kick första gången ja kicka, då bruka den brumma till och sen ge ja den lite extra gas och då går den igång! men gör ja en lungn kick som bruka funka kan den helt plötsligt surna och inte starta.
Lite faka om min roxon kan nog vara bra för den som ska lösa problemet!
Den har d50b0 motorn och den har ingen plugg i avgasröret orginal! bara en blindtarm, De sitter en plugg i förgasaren vad ja har hört, och jag har en ostrypt cdi-box på roxonen, den är normalt strypt.
Den har bara gått circka 700 mil och är i relativt bra skick
Tack i förväg och ja hoppas verkligen någon smarting kan lösa mitt problem! // Murran