Min moped blev beslagtagen, sönderkörd vid uppmätning?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

A3R0X skrev:
runners skrev:Jag tror snutgrisarna var kåta på köra på din moppe när den var trimmad. Lika gott åt snutgripen att han fick bekanta sig med asfalten på vägen, hoppas den fungerade som en slipmaskin på han. Synd att din moppe gick åt, grisarna ska självklart ersätta dig en helt ny moppe och gärna lite exra pengar som plåster för såren. :wink:
Word!!
Ja word word word word word word word. Så är det skrivet så du slipper sriva det på ett tag. Kom med ngt i stället.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Skulle du visa snutarna den här tråden så skulle de nog backa undan och ge dig pengarna direkt när de ser hur många och vilka som är emot dem.

Om du inte får pengar för skadorna så leta upp snutens bil och gör en riktig skrothög av den. :wink:
Daaanne
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

SickRazer skrev:Skulle du visa snutarna den här tråden så skulle de nog backa undan och ge dig pengarna direkt när de ser hur många och vilka som är emot dem.

Om du inte får pengar för skadorna så leta upp snutens bil och gör en riktig skrothög av den. :wink:
Riktigt moget beteénde! Äckel p12a...
Användarens profilbild
rrMotardisMe
Elmoped

Inlägg av rrMotardisMe »

Ja tack för alla svar :) skönt att det iallafall finns folk som står med en
För inte gör då polisen det .. inte konstigt att folk hatar dom när det jämt ska bli såhär medans när en utlänning gör något bara blir nerlagt för det är
dom är rasister etc osv ..

Sveriges lagar! <3 ... not

Men endå? moped fall upp till tingsrätten
hur tråkigt har polisen inte då? eller hur lite o göra har dom är ju frågan..

17 år olovlig körning , förnekar vårdlöshet i trafik för fattar inte vad han fått det ifrån för hade precis svängt av in på en 30 väg när han prejade mig och låg bara 35km/h (enligt mc polismannen också) så inga konstigheter med hastigheter ..

och det är ju inte direkt polisen själv som betalar.. så det är ju
dom "högre rankade" .. som inte vill betala ut pengarna för deras anställdas misstag och tänjer på lagar och hotar etc..

Så jävla sjukt
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Inga pengar kommer från någon ficka personligen. Sedan spelar det ingen roll hur fort du körde så är det ändå olovlig körning pga att mopeden var trimmad så hastigheten spelar ingen roll. Kör du mc i 35km/h med mopedkort är det fortfarande olovlig körning, det är samma sak här så det kan du mycket väl torska på.

Försäkringsbolaget kommer inte betala ut något, mopeden var ju trimmad så blir inget av med det däremot så kommer polisen till slut få stå för det om du tar det vidare. Ta ett snack med din advokat och snacka till dig lite så kanske dom kommer fram till att det blir bra mycket billigare utan alla rättegångskostnader om dom bara pungar ut en slant
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
rrMotardisMe
Elmoped

Inlägg av rrMotardisMe »

Jo men vill ju ha tillbaka min moped liksom
Och så säger den dumma kossan i telefon
"varför är det så viktigt med skadorna på mopeden?" .. för det e min moped fattar hon inte det :S

Och i samtalet medan jag och mamma , pappa kolla igenom pappret där det står att dom vurpat med mopeden står det även att det är blött, det nämde jag i början av tråden. Iallafall så säger pappa

Pappa: varför testköra mopeden över huvud taget, och när det är blött?
förhörs tjejen: ja det har vell regnat då?

Nähä.. smart där verkligen smart 1+ till dig , fast nä tänker man

Jo jag fattar chifen, men dom vill ju i nuläget inte lägga en enda krona på
mopeden som deras klumpige anställda polis kört sönder
och enda sättet då är ju rätten?
runners
King of the street

Inlägg av runners »

rrMotardisMe skrev:Ja tack för alla svar :) skönt att det iallafall finns folk som står med en
För inte gör då polisen det .. inte konstigt att folk hatar dom när det jämt ska bli såhär medans när en utlänning gör något bara blir nerlagt för det är
dom är rasister etc osv ..

Sveriges lagar! <3 ... not

Men endå? moped fall upp till tingsrätten
hur tråkigt har polisen inte då? eller hur lite o göra har dom är ju frågan..

17 år olovlig körning , förnekar vårdlöshet i trafik för fattar inte vad han fått det ifrån för hade precis svängt av in på en 30 väg när han prejade mig och låg bara 35km/h (enligt mc polismannen också) så inga konstigheter med hastigheter ..

och det är ju inte direkt polisen själv som betalar.. så det är ju
dom "högre rankade" .. som inte vill betala ut pengarna för deras anställdas misstag och tänjer på lagar och hotar etc..

Så jävla sjukt

Vårdslös körning är t ex: om du kört i en hastighet som överskrider lagens högsta tillåtna eller utgör fara eller hinder för andra trafikanter på i trafiken och därmed kan du inte anklagas för vårdslöshet i trafik, detta ska du absolut överklaga. Skriv inte på några erkännande som räcks fram av polis som du stoppas av.

:wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
nyb
Elmoped

otur

Inlägg av nyb »

tycker verkligen synd om dig, hände liknande med min bror, en kille gjorde en felaktig sväng mitt på vägen och dom krocka, helt klart den andras fel och min bror fick pengar från försäkringsbolaget, sen blir han anmäld av den andre som var kusin med en polis som tog hand om fallet så dom poliserna hota och tracka honom och skit....
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Daaanne skrev:
SickRazer skrev:Skulle du visa snutarna den här tråden så skulle de nog backa undan och ge dig pengarna direkt när de ser hur många och vilka som är emot dem.

Riktigt moget beteénde! Äckel p12a...
Var fick du luft ifrån? Skojade ju bara fattar du väl? vad jag menade med kommentaren var att de verkligen är skyldiga honom pengarna för moppen, vad de än kommer med för motsägelser! Så det var inte mindre moget än att du får världens anfall över ett skämt. Du missförstod mig så mycket som det bara går, så ta och lugna ner dig nu.
Användarens profilbild
rrMotardisMe
Elmoped

Inlägg av rrMotardisMe »

Ja jag hoppas på allting löser sig i slutändan
Men ska polisen krångla , ska vi också krångla så e det bara
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

polisen borde väll veta att det är olagligt med mopeder på E vägar? allså har dom gjort ett lag brott och inte bara 1 utom dom körde oregistrerat fordon också.... idioter är dom!
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

beckvall skrev:polisen borde väll veta att det är olagligt med mopeder på E vägar? allså har dom gjort ett lag brott och inte bara 1 utom dom körde oregistrerat fordon också.... idioter är dom!
Stämmer ju inte alls att det är olagligt med mopeder på europavägar, däremot på motorvägar är det olagligt att framföra moped :) Men det dom gjort är ju inte lagligt ändå så det är bara att stå på sig och om det väl går till rätten så fortsätt stå på dig bara. Det är dom som gjort fel
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Hur har det gått för dig? Har inte hört något på ett tag.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Vill också veta!!
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
levvan
Svårstartad skrothög

Inlägg av levvan »

haha, fyfan. kan man lyckas förstöra en moped mer under en enda provkörning?:D
hur gick det för han som körde?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

hoppas han blir ivalid för livet och får jaga dig med permobil nästa gång.. :evil:

PS: vilken jävla uppståndelse det blir för att man stryper av :evil:
Användarens profilbild
MrX rider
Svårstartad skrothög

Inlägg av MrX rider »

visste att beta rr går bra urpluggad men 84km/h saatan, min mrx gick 75km/h urpluggad mätt med gps, och det tyckte vi var jävligt bra ^^
All fysisk aktivitet som inte orsakar orgasm är onödig!
Användarens profilbild
blackout1994
Svårstartad skrothög

Inlägg av blackout1994 »

de är förjävligt rentutsagt... hörde med min polares farsa som är polis... han sa att du kommer få betala efterssom du trimmade den i första hand... då är det ditt fel att snuten var tvungen att provköra den... men han kunde inte svara på varför dom var helt idiotiska och drog ut den på motorväg:/
Derbi Senda
Setup:
Cylinder: Airsal 70cc Racing
Förgasare: Dellorto 21mm Black Edition
Koppling: Metrakit
Insug: Doppler
Membran: Doppler
Vev: Metrakit
Avgasrör: Metrakit Pro Race
Filter: Öppet

Gatubruk? ja förfan!
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

hur gick det nu då !? :o
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
ServerError
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av ServerError »

Är de inte så om de beslagtar din moppe och ska behålla den så får de göra vad de vill? Men hu kunde den "nypa"? Han visste säkert inte hur man kör moppe :P
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

ServerError skrev:Är de inte så om de beslagtar din moppe och ska behålla den så får de göra vad de vill? Men hu kunde den "nypa"? Han visste säkert inte hur man kör moppe :P
han menar nog att dom tog den bara. ta bort "trimmet" fasst det inte finns ngt.

sjävklart får inte polisen bara stoppa ngn och säga "nu är det min"
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

blackout1994 skrev:de är förjävligt rentutsagt... hörde med min polares farsa som är polis... han sa att du kommer få betala efterssom du trimmade den i första hand... då är det ditt fel att snuten var tvungen att provköra den... men han kunde inte svara på varför dom var helt idiotiska och drog ut den på motorväg:/
men de visste ju redan att den var trimmad alltså behövde de inte mäta upp den igen, han hade ju erkännt o så.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
ViK
Elmoped

Inlägg av ViK »

Polisen tar ALDRIG med en moped ut till en MOTORVÄG för att mäta hastigheten då det är FULLT olagligt att köra moppe på motorväg. bättre lycka nästa gång med ljugandet.

mvh viktor
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

ViK skrev:Polisen tar ALDRIG med en moped ut till en MOTORVÄG för att mäta hastigheten då det är FULLT olagligt att köra moppe på motorväg. bättre lycka nästa gång med ljugandet.

mvh viktor
så sant.. men om det är sant så ska polishelvetet betala..
Låst