Ska jag byta förgasare eller munstycke?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Vincit
Elmoped

Ska jag byta förgasare eller munstycke?

Inlägg av Vincit »

Jag har monterat ett malossi 50cc sport kit på min Aerox. Problemet är att jag montera isär förgasaren som satt på när jag köpte moppen för att snabbt prova ett munstycke från en polares 17,5 mm´s förgasare.
Nu till det skumma.
Alla munstycken har ett nr beroende på storleken. På mitt munstycke står det 98 och på min polares betydligt lägre nr, Hans Aerox får helt perfekt medan jag måste hålla Choken inne hela tiden och ändå hackar och spottar den!!

Sen axar den inte som den ska för än vid 45km och har ingen kraft alls. det är tyngder i som rekommenderas 4g så jag fattar inte vad som är fel.
Snälla någon hjälp mig! :evil:
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

vad är problemet ? att inte din moped och din kompis moppe har samma munstycke ?! om du tänker efter lite. Den gick rätt bra, sedan bytade du munstycke och den gick skit. = du har för litet munstycke.
Användarens profilbild
Vincit
Elmoped

Inlägg av Vincit »

Hans moppe går helt perfekt men det gör inte min. har han lite fetare sett up och efter som jag bara har 50cc sport kitt så borde hans mustycken funka men det gör dom inte. jag har ingen kraft från 0 till 45 och inte efter 75 och uppåt sen kackar den som fan.

Det är bara rätt förgasare eller munstycke som saknas på min. man vill ju helst ha ax från 0 och inte bara lite grann mellan 45-75
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Munstyckens nr är hur stort hål det är för soppan att passera, ju större desto mer bensin kommer till förbränningen.

Om du hade 98 innan och bytte till ett "MYCKET MINDRE" så råder jag dig att inte köra en meter till innan du satt på 98 eller större på din. Kolla stiftet, vid det här laget lär det vara rätt vitt...

Gogo ;)
Användarens profilbild
Vincit
Elmoped

Inlägg av Vincit »

vi prova inte hans munstycke i min efter som det var mindre än det jag redan hade enligt de nr som munstyckena hade.
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

har du mellan 45-75 antar jag du har högvarvigt system..

då kan du lätta vikterna lite..
Användarens profilbild
Vincit
Elmoped

Inlägg av Vincit »

det sitter ett munstycke med nr 98 på och efter som min roxx redan hackade så provade vi inte hans munstycke över huvud taget!!

Det som stör mig är att han har en 17,5mms förgasare som har samma munstycke i som när den levererades och att det är mindre än det som sitter i min, (mitt munstycke är original) moppen var helt original när jag köpte den!!

så är det verkligen värt att lägga pengar på en 17,5mm förgasare om det ändå inte funkar med polarens delar?
Användarens profilbild
Vincit
Elmoped

Inlägg av Vincit »

Det rekommenderas vikter på 4g till det kittet jag har. och det sitter i vikter på 4g
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

vi säger ju att du har för litet munstycke, om du höjer munstycket ett par strl så går den bra igen.!!
Användarens profilbild
Vincit
Elmoped

Inlägg av Vincit »

http://www.twostroke.se/product.asp?product=13200
Sitter i nu men jag vågar inte köra den efter som den hackar och att man måste choka hela tiden.
Användarens profilbild
Vincit
Elmoped

Inlägg av Vincit »

ok vilken 17,5mm förgasare rekommenderas då till ett sport 50cc??
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Alltså..

Höj HUVUDMUNSTYCKEt i din förgasare, sitter under flottören (den svarta "koppen" längst ner på förgasare) skruva ut den guldade, kolla storleken sätt i stor.. börja med större sen gå ner tills den går rent.. sen fixerar du med luftskruven..
Användarens profilbild
Vincit
Elmoped

Inlägg av Vincit »

kan du ge mig en lenk till en bra sida med munstycken eller sidan med munstycken twostroke.se för jag hittar bara förgasare där.
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

twostroke.se > välj ditt märke > välj din moppe > förgasar tillbehör ;)
Användarens profilbild
Vincit
Elmoped

Inlägg av Vincit »

Tackar
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Har du 50 sport så SKA du ha 17.5mm förgasare
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

2stroke skrev:Har du 50 sport så SKA du ha 17.5mm förgasare
Nej.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Min polare köpte en 50cc sport och han har 92 munstycke på original förgasare, de går hur bra som helst förutom att man känner att den inte varvar upp hela vägen så han har köpt en 17.5mm förgasare istället för att få ut all effekt ur cylindern ;P
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Spelar ingen roll hur stor förgasaren är att den inte varvar ut... byt munstycke så får den fetare blandning = mer soppa..

jag kör med en sport setup på 49cc och jag har 12.5 mm förgasare med 110 munstycke, funkar finfint.
Användarens profilbild
DanielSahlin
Avstängd

Inlägg av DanielSahlin »

org förgasare funkar prima till 50cc sport
Låst