kopplings arm (Rieju rr AM6)

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
zuxztah
Elmoped

kopplings arm (Rieju rr AM6)

Inlägg av zuxztah »

hejsan alla nu är det så att jag öppnade kåpan där kopplingen sitter lossade på fjädrarna tog bort övre locket tog ut lamellerna och mellan skivorna.för att de va ganska slut. så jag undrar om lamellerna behöver ligga på ett speciellt håll lika så mellan skivorna(mellan skivorna har ju en liten buckel ut på sidan vilket håll ska den ligga åt?. sen så undrar jag från kopplings armen så går det en pinne som går tvärs igenom motorn som puttar på en annan pinne med ett huvud som sitter mitt i kopplings korgen. hur långt ska den yttre pinnen röra sig? den rör sig kanske 3milimeter är det för lite för att den skall kunna sära på lamellerna?

Här:
http://img411.imageshack.us/img411/2856 ... 914001.jpg

http://img375.imageshack.us/img375/3860 ... 914002.jpg
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

den behövs inte tyckas ut mer ;)tror inte själva lammellerna spelar så stor roll, dock finns det en märkning på själva locket och kopplingskorgen :)
Användarens profilbild
zuxztah
Elmoped

Inlägg av zuxztah »

tack för svar^^ kan inte se något märke på kopplings korgen. det finns nu en inre där mellan skivorna greppar på den strår det en 2 ganska exakt brevid en sådan pinne som man fäster fjäder skruvarna.:D

tror nog att det inte spelar så stor roll hur lamellerna sitter eller mellanskivorna bara de alla ligger åt samma håll:D
Användarens profilbild
zuxztah
Elmoped

Inlägg av zuxztah »

du vet säkert massor om motorer är det ett måste att lägga lamellerna i olja ett dygn?:D
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

zuxztah skrev:du vet säkert massor om motorer är det ett måste att lägga lamellerna i olja ett dygn?:D
nej det kan jag inte tänka mig ;)
ser ingen logisk förklaring ;) iom att dom ligger ju i olja när du sätter dit dom, och så dåligt suger dom inte åt sig olja :).
Användarens profilbild
zuxztah
Elmoped

Inlägg av zuxztah »

tack för svar:)
Låst