Tja!
Har en Jetforce c-tech (inte tsdi) som har dragen v-ring.
Men nu är det så att jag vill sätta tillbaka den och när jag öppnar upp motorblocket och skruvar fast ringen så går det inte att sätta tillbaka grejerna för att det vill liksom inte glida in..
Har hållt på med det här i 2 dar nu och börjar bli trött på att det inte går!
Tacksam för svar om nån vet!
C-tech serier är baserade mycket på strypningar i elsystemet. prova att koppa lett gameboy color till cdi-boxen det ska fungera. Annars så har den bara strypningar i röret
Vincit skrev:C-tech serier är baserade mycket på strypningar i elsystemet. prova att koppa lett gameboy color till cdi-boxen det ska fungera. Annars så har den bara strypningar i röret
Men nu var det ju så att han ville sätta tbx den inte ta bort den
Jag har en c-tech själv. Jag hade en v-bricka och den är det bara sätta på variatorklockan och sätta fasst med 3 skruvar. Men om du nu på ngt sätt har en ring så den ska du inte äns skruva fasst. Den bara "lägger" du in.
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Jag har exakt så som du har! men det har blivit nått fel nu för jag kan inte dra ut allting utan bara den där v-ringen sitterpå.. det är som ett littet kromat rör som remmen ska ligga på som har fastnat och som jag inte får loss, sen är det som en bit där man hakar på den saken som v-ringen sitter på och den går inte heller att ta ut som förut!
Panik för jag måste använda moppen snart!
Men snälla. Du har en v-bricka ingen v-ring. Det är bara ta fram variatorklockan, ta två brickor till varje skruv och skruva fasst brickan igen. Done! Om du inte kan det. Så kan du köpa en blackbox och skita i att knäppa av den
Det där är en v-bricka. En v-ring sitter innan variatorklockan. På/innan glidhylsan. Hur kan glidhylsan rosta fasst? Är inte den i borstat stål? Lr krom?
Dif_94 skrev:det ser ut som att det är kromat, den ska gå att få loss, inte bra att den sitter fast, testat med massa olika saker men den rör sig inte.
ok, ja den ska ju glida hur bra som helst (därav namnet )
jaa exakt
Men otur som man alltid har så går de inte att få loss, kompisar har vart där och känt också och det går inte får höra med brorsan som jobbar med sånt om inte ni vet nåt bra sätt att få loss den.
Dif_94 skrev:jaa exakt
Men otur som man alltid har så går de inte att få loss, kompisar har vart där och känt också och det går inte får höra med brorsan som jobbar med sånt om inte ni vet nåt bra sätt att få loss den.
Spruta på lite 5-56 / WD40 så långt in som du kan. Låt sitta 15min. Dra
Höll på i 4 timmar idag och det gick inte alls, hade kompisar hemma som kände.. konstigt eftersom att den gått jättebra i 5 månader tills att jag skulle sätta tillbaka v-brickan..