2t går mycke skärare och roligare att köra men att crusa med kan de va skönt att kunna chill varva och ändå ha drag som man har med en 4t så smaksak,
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
När man är nere på så låga cc som 125cc är tvåtaktaren betydligt bättre alternativ än 4-taktaren. Men samtidigt har 4:ataktaren sin tjusning. Ska man köra längre sträckor är 4 taktaren mycket behagligare, tystare och går i höga hastigheter på lägre varv än 2-taktaren och bensinsnålare.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
min kompis kör en yamaha 125cc men pluggen dragen den gör 162km/h mätt med gps urpluggad alltså det är en 2taktare fast vet inte vad det har med saken att göra men hans som är 2taktare går som fan iaf
" På grönskande ängar
där vinden går i träd och blommor,
en morgon när solen värmer ansiktet
efter en lång sömn,
ska vi åter mötas en gång."
en 125cc 4takt går bara taffligt.. tkr 4takt inte är nått att ha förens 250 och uppåt, visserligen går 150cc 4taktarna rätt gött som honda gör som tävlar i 85cc klassen!
125cc 2t är underbara maskiner som är mina absoluta favoriter som är grymt högvarviga och går satan så bra. riktigt dyng roliga.
Tvåtaktare hela vägen!
Jag har en Cagiva 125a tvåtakt och det går att köra bränslesnålt, tro mig. Kom 29 mil på 16 liter tank och då körde jag inte så snålt jag kunde.