Går orent, automatchoke?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
DanneWalle
Farsans gamla zündapp

Går orent, automatchoke?

Inlägg av DanneWalle »

Hej!

Tyvärr har moppen stått ett tag nu och idag när jag skulle ut och köra lite gick den inte riktigt bra.

I början när den var kall gick det fint, men när den blivit lite varm så orkar den ingenting. Den lägger inte av men när man drar på lite gas så blir det mest "blööö brlööö" och det händer inte mycket.
Är inget proffs men jag har gissat på att den får för mycket bensin eftersom den går bra kall. Kan det vara automatchoken som spökar? Hur kollar man om den fungerar korrekt? Eller är jag helt ute och cyklar, tror ni nåt annat?

Tacksam för hjälp. /Daniel

EDIT: Att nämna är kanske att det är en urpluggad EU-Stalker. Har för mig att jag tog bort nån bricka i luftmynningen till förgasaren, kan det kanske vara så att den får för lite bensin? :s
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Jag hade samma problem, jag bytte upp några storlekar i munstycke och ställde in förgasaren, då var det problemet löst. ;)
DanneWalle
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DanneWalle »

2stroke skrev:Jag hade samma problem, jag bytte upp några storlekar i munstycke och ställde in förgasaren, då var det problemet löst. ;)
Kör du också original/urpluggat?
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

DanneWalle skrev:
2stroke skrev:Jag hade samma problem, jag bytte upp några storlekar i munstycke och ställde in förgasaren, då var det problemet löst. ;)
Kör du också original/urpluggat?
Nix, effektrör, men eftersom att du har automatchoke så kommer den ge mer bensin när den är kall, och så när den kommer upp i normal temperatur så ger den inte lika mycket, så det är rätt logiskt att du har för litet munstycke :)
Låst