Batteri, stå rakt?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
johans93
Svårstartad skrothög

Batteri, stå rakt?

Inlägg av johans93 »

Tja, måste ett batteri som är helförslutet stå rakt asså med polerna uppåt eller kan man ställa det på sidan?
toxicstone
Kinaraket

Re: Batteri, stå rakt?

Inlägg av toxicstone »

johans93 skrev:Tja, måste ett batteri som är helförslutet stå rakt asså med polerna uppåt eller kan man ställa det på sidan?
menar du ett underhållsfritt? om ja, men ett du måste fylla på batterivatten så stort nej.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
johans93
Svårstartad skrothög

Re: Batteri, stå rakt?

Inlägg av johans93 »

toxicstone skrev:
johans93 skrev:Tja, måste ett batteri som är helförslutet stå rakt asså med polerna uppåt eller kan man ställa det på sidan?
menar du ett underhållsfritt? om ja, men ett du måste fylla på batterivatten så stort nej.
Ja de e ett sånt förslutet underhållsfritt
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

ok men det är lungt:L)
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
johans93
Svårstartad skrothög

Inlägg av johans93 »

biltema ;P sealed lead-acid battery (VRLA) hette de, men nu blev jag osäker för det står inget på batteriet om de e gel eller ej.

eller räcker det att det står att det är "sealed"
Skriv svar