effektrör stalker :D

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
stalkertruls
Elmoped

effektrör stalker :D

Inlägg av stalkertruls »

tjenna :D har en stalker med dragen v-ring men funderar på att trimma lite mer. ska nog sköpa mig ett rör. har inte tängt att lägga några stora pengar på det kan ske ungefär 1500-2000. jag vill ha ett bra axx :D

vilket rekomenderar ni? :D
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Om du bara plockat V-ringen har du mycket kvar att göra innan du köper effektrör. Det finns fler strypningar än V-ringen. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Stalkarn
Elmoped

Inlägg av Stalkarn »

det är la bara strypningen i förgasaren annars va jag vet så de är ju inte många kvar :O
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Jag känner inte till Stalker närmare men jag vet att de flesta scooters brukar ha fler strypningar än V-ring och i förgasaren. Kanske finns det inte fler på detta märke.

varvtalsbegränsad CDI.
Luftburksstrypning, Såklart plugg i avgasrör och blindrör, men det försvinner automatiskt när du sätter på effektrör såvida du pluggar av det så klart.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Stalkarn
Elmoped

Inlägg av Stalkarn »

jag har en -03 men jag kan inte svara för hur det är med andra modeller men jag har varken i luftburk eller ngn cdi strypning :)
wajpofc
Elmoped

Inlägg av wajpofc »

Köp ett gianelli, du behöver inte göra så mycket med moppen om den går bra, möjligen byta vikter.
the_speed
Varnad

Inlägg av the_speed »

På min stalker så var luftburken strypt längst fram (där slangen fram till ramen går ut från luft burken) så var hålet mkt mindre än slangen.

TS kan juh kolla om det ser lika dant ut för dig, jag tog en vass kniv o skrapade/täljde bort plasten som var i vägen o gick upp lite i munstycke.
Kanske inte någon jätte strypning men lite mer kraft fick moppen nog :)
runners skrev:Jag känner inte till Stalker närmare men jag vet att de flesta scooters brukar ha fler strypningar än V-ring och i förgasaren. Kanske finns det inte fler på detta märke.
.
Strypning i förgasaren?
Tänker du på plattan med massa hål i som sitter mellan förgasaren o luft burken?
Den finns inte på stalker, dock så sitter den på runner :)
Låst