har läst tidigare på forumet att man helst ska byta till större munstycke om man sätter på ett effektrör, är detta ett måste eller spelar det ingen roll?
Om du inte byter kan den skära. Så ja, det är ett måste.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Tuta skrev:Om du inte byter kan den skära. Så ja, det är ett måste.
Har en polare med gianelli rör, han har haft moppen i 2½ år utan att gå upp i munstyckesstorlek och den går hur bra som helst
så du menar att han inte skall byta upp i munstycke ? /facepalm
den går sämre och och bli varmare, vf ens argumentera imot?
nej, om du slutar vara closeminded och läser igen så ser du nog att jag motbevisar att det är ett "måste". Polarens moppe går lika bra nu som den gjorde då. jag sa aldrig att han inte skulle byta upp i storlek
Den kanske går bra utan att byta munstycke, men jag lovar dig, den kommer gå ännu bättre (renare) om du byter till större munstycke. Jag hade 78 original på min, sedan när jag satte på ett TK rör så funkade den helt ok förutom att den blev lite överhettad ibland. Men efter att jag bytte munstycke (storlek 86) så gick den hur mycket smidigare som helst.
Dessutom kan ditt tändstift bli överhettat och bränt om du inte byter munstycke. Börja med ett större munstycke (90-94) och gå sedan neråt i storlek tills du känner att den går bra. Ett munstycke kostar ju bara runt 20 spänn så det är inte så dyrt att satsa på ;P
de kan oxå vara så om den är köpt begagnad att de reda är bytt efter som om den kanske redan har varit ostryp eller liknade, har varit med om de några gånger :O
Gotyx skrev:
Har en polare med gianelli rör, han har haft moppen i 2½ år utan att gå upp i munstyckesstorlek och den går hur bra som helst
nej, om du slutar vara closeminded och läser igen så ser du nog att jag motbevisar att det är ett "måste". Polarens moppe går lika bra nu som den gjorde då. jag sa aldrig att han inte skulle byta upp i storlek
vad har din polare för strl på sitt munstycke då ?...
KarlssoN^ skrev:
Det är inte alltid ett måste, men du lär ganska snart märka om munstycket är för litet när du satt på munstycket eftersom att när munstycket är för lite börjar ofta motorn strypa sig när du kör och motorn blir överdrivet varm. Men i bland räcker det med ställa luftskruven och behålla originalmunstycket utan byta munstycke. Men för säkerhets skulle så kolla alltid tändstiftet hur detta ser ut även om moppen går bra. Är det vitaktigt ska du genast byta huvudmunstycket till större och inte köra med moppen innan du gjort det.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Gotyx skrev:
55, och blöddrar med 60
han har en sha 14-12 förgasare right? Dom behöver inte stora alls, dock e 50 original