Elfel på nästan ny Peugeot Jetforce!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Dif_94
Elmoped

Elfel på nästan ny Peugeot Jetforce!

Inlägg av Dif_94 »

tja!
jag har en Peugeot Jetforce c-tech årsmodell:08 :)
Problemet med den är att den inte alltid startar på batteriet, ibland orkar den dra runt startmotorn två varv innan start och ibland orkar det ingenting, jag har laddat det många gånger men det gör ingen skillnad.
generatorn är kollad på verkstad och den laddar som den ska.
Jag kör ofta sträckor där den ska hinna ladda fullt.
när jag servade den så sade dom att jag inte skulle ha dit ett nytt batteri för att mitt batteri är slut och att ett nytt kommer gå sönder också? :oops:
har vart såhär sen vintern, jag laddade batteriet varannan vecka och hade igång den regelbundet och då startade den på elen, kan det här vara ett unikt problem på jetforce eftersom attt folk som inte enns rör sina mopeder på vintern har några problem alls! :?
Tacksam för svar.

MVH
Alfons
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

jag skulle nog köpa ett nytt bra batteri :)
Dif_94
Elmoped

Inlägg av Dif_94 »

Jag vet inte vad jag ska tro med tanke på att ett nytt batteri borde hålla mer än ett år.
Jag kommer taa allting på garantin, men om det är nån som vet nånting så vill jag gärna höra.:)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

likriktaren dådå ?
kollade dem det dådå?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Dif_94
Elmoped

Inlägg av Dif_94 »

nej det gjorde dom inte, det var bara en vanlig service den va inne på när jag var på landet, är nu hemma i Stockholm och vill ta tag i det innan garantin går ut.
dom hittade lite konstiga elkopplingar vid batteriet, som dom trodde kan ha nåt med det att göra, i och med att jag köpte moppen så installerade även butiken (inte samma som jag servade den på) en sladd som gör det smidigare att ladda batteriet (ctek-laddare) dom tyckte jag skulle ta bort den, har lust att göra det också!
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Låter helt klart som batteriet är slut, eller att något ligger och kortsluter?
Dif_94
Elmoped

Inlägg av Dif_94 »

får väl ta och utgår från det då :lol:
Tack!
Allt är rätt utom det som är fel
Användarens profilbild
P0JKEN
F.D Moderator

Inlägg av P0JKEN »

Låter som något kortslutar eller tömmer batteriet. Kolla så att alla jordningar sitter fast bra. Kolla speciellt den vid CDIN.

Gå igenom allt be en polare komma över som vet att han har ett bra batteri. Prova hans blir det inte bättre med elstarten skulle jag kolla så att startmotorn inte är skadad.
Dif_94
Elmoped

Inlägg av Dif_94 »

har fortfarande garantin kvar så jag lämnar nog in den, då kostar det ingenting :D
Har inte heller så mycket tid att hålla på just nu med tanke på skolan :x
Allt är rätt utom det som är fel
Låst