Nej tändstiftet är nog det man inte misstänker. Jag hade samma problem med en PGO- T-rex jag hade och röret blev så varmt att det började glöda mitt på röret. Men jag kan inte alls minnas vad problemet egentligen var. Själva motorn var inte särskilt varm, men hela bakfälgen blev det och min fick inte i heller för lite bensin. men jag har ett svagt minne av att det var själva avgasröret som var pajat inuti för att jag vet att efter att jag hade bytat avgasröret fanns inte problemet mera.BetaArken skrev:hej, jag har en beta ark lc som jag prc satt på airsal 70 t6 racing, tsm med mitt metrakit sp som ja hade innan, jag har kollat tändstiftet och den får tillräckligt med bensin oxå har ja kollat så den får vatten o de får den men asså om ja kör typ i 10 min så blir röret så varmt att de kmr gnistor asså de blir sjukt varmt direkt o de ee bara röret som blir så sjukt varmt inte cylindern lr nått, kan de vara fel värmegrad på tändstiftet lr ntåt?:)
Det var originalsystemet på en PGO-T-rex och jag upptäckte en enorm varme slog mot mig från moppen när jag ställde den i garaget. När jag lade näven på motorn var inte denna varm men plötsligt såg ja en stor glödande punkt på avgasröret. Till och med hela bakfälgen var skållhet. Jag bytade avgasröret och i det gamla var det något som låg och skramla, något var löst i det. Jag har aldrig varit med om att det kan bli så varmt att godset på avgasröret börja glöda coh jag som stått flera gånger på macken och tankat.erkan94 skrev:om du menar att det glöder från ljuddämparen på röret så är det ju förmodligen ullen
runners skrev:Det var originalsystemet på en PGO-T-rex och jag upptäckte en enorm varme slog mot mig från moppen när jag ställde den i garaget. När jag lade näven på motorn var inte denna varm men plötsligt såg ja en stor glödande punkt på avgasröret. Till och med hela bakfälgen var skållhet. Jag bytade avgasröret och i det gamla var det något som låg och skramla, något var löst i det. Jag har aldrig varit med om att det kan bli så varmt att godset på avgasröret börja glöda coh jag som stått flera gånger på macken och tankat.erkan94 skrev:om du menar att det glöder från ljuddämparen på röret så är det ju förmodligen ullen
Men jag kör med metrakit sp ju^^ så ingen som vet nått, för de blev ba så sjukt varmt när ja bytte cylinder?^^kallepalle skrev:runners skrev:Det var originalsystemet på en PGO-T-rex och jag upptäckte en enorm varme slog mot mig från moppen när jag ställde den i garaget. När jag lade näven på motorn var inte denna varm men plötsligt såg ja en stor glödande punkt på avgasröret. Till och med hela bakfälgen var skållhet. Jag bytade avgasröret och i det gamla var det något som låg och skramla, något var löst i det. Jag har aldrig varit med om att det kan bli så varmt att godset på avgasröret börja glöda coh jag som stått flera gånger på macken och tankat.erkan94 skrev:om du menar att det glöder från ljuddämparen på röret så är det ju förmodligen ullen
det är katalysatorn i originalröret som gör att det blir skållhett. den kräver mindst 600grader för att fungera