Överhettning!?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
BetaArken
Elmoped

Överhettning!?

Inlägg av BetaArken »

hej, jag har en beta ark lc som jag prc satt på airsal 70 t6 racing, tsm med mitt metrakit sp som ja hade innan, jag har kollat tändstiftet och den får tillräckligt med bensin oxå har ja kollat så den får vatten o de får den men asså om ja kör typ i 10 min så blir röret så varmt att de kmr gnistor asså de blir sjukt varmt direkt o de ee bara röret som blir så sjukt varmt inte cylindern lr nått, kan de vara fel värmegrad på tändstiftet lr ntåt?:)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

går den bra annars då ? :o
BetaArken
Elmoped

Inlägg av BetaArken »

KarlssoN^ skrev:går den bra annars då ? :o
gasres när den ee kall men inte särskilt mkt bättre i toppen än när ja hade org cylinder eftersom min kompis med samma moppe fast stage 6 50 sport pro drar mig i toppen ^^
runners
King of the street

Re: Överhettning!?

Inlägg av runners »

BetaArken skrev:hej, jag har en beta ark lc som jag prc satt på airsal 70 t6 racing, tsm med mitt metrakit sp som ja hade innan, jag har kollat tändstiftet och den får tillräckligt med bensin oxå har ja kollat så den får vatten o de får den men asså om ja kör typ i 10 min så blir röret så varmt att de kmr gnistor asså de blir sjukt varmt direkt o de ee bara röret som blir så sjukt varmt inte cylindern lr nått, kan de vara fel värmegrad på tändstiftet lr ntåt?:)
Nej tändstiftet är nog det man inte misstänker. Jag hade samma problem med en PGO- T-rex jag hade och röret blev så varmt att det började glöda mitt på röret. Men jag kan inte alls minnas vad problemet egentligen var. Själva motorn var inte särskilt varm, men hela bakfälgen blev det och min fick inte i heller för lite bensin. men jag har ett svagt minne av att det var själva avgasröret som var pajat inuti för att jag vet att efter att jag hade bytat avgasröret fanns inte problemet mera. :wink:
Vad har du för avgassystem på den nu?
vad har du för övrig uppsättning?
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Pontooz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pontooz »

Dämparull som brinner upp? :shock:
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Det finns inte något i avgasröret som kan brinna upp men det kan bli ordentligt varmt.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Användarens profilbild
erkan94
Avstängd

Inlägg av erkan94 »

om du menar att det glöder från ljuddämparen på röret så är det ju förmodligen ullen
runners
King of the street

Inlägg av runners »

erkan94 skrev:om du menar att det glöder från ljuddämparen på röret så är det ju förmodligen ullen
Det var originalsystemet på en PGO-T-rex och jag upptäckte en enorm varme slog mot mig från moppen när jag ställde den i garaget. När jag lade näven på motorn var inte denna varm men plötsligt såg ja en stor glödande punkt på avgasröret. Till och med hela bakfälgen var skållhet. Jag bytade avgasröret och i det gamla var det något som låg och skramla, något var löst i det. Jag har aldrig varit med om att det kan bli så varmt att godset på avgasröret börja glöda coh jag som stått flera gånger på macken och tankat. :shock:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

runners skrev:
erkan94 skrev:om du menar att det glöder från ljuddämparen på röret så är det ju förmodligen ullen
Det var originalsystemet på en PGO-T-rex och jag upptäckte en enorm varme slog mot mig från moppen när jag ställde den i garaget. När jag lade näven på motorn var inte denna varm men plötsligt såg ja en stor glödande punkt på avgasröret. Till och med hela bakfälgen var skållhet. Jag bytade avgasröret och i det gamla var det något som låg och skramla, något var löst i det. Jag har aldrig varit med om att det kan bli så varmt att godset på avgasröret börja glöda coh jag som stått flera gånger på macken och tankat. :shock:

det är katalysatorn i originalröret som gör att det blir skållhett. den kräver mindst 600grader för att fungera :)
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
BetaArken
Elmoped

Inlägg av BetaArken »

kallepalle skrev:
runners skrev:

det är katalysatorn i originalröret som gör att det blir skållhett. den kräver mindst 600grader för att fungera :)
Men jag kör med metrakit sp ju^^ så ingen som vet nått, för de blev ba så sjukt varmt när ja bytte cylinder?^^
Låst