Mopeden krånglar efter klyvning! HJÄLP!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
shoffy
Elmoped

Mopeden krånglar efter klyvning! HJÄLP!

Inlägg av shoffy »

Hejsan! Det är så att jag nyss klyvt motorn på min vivacity, pågrund av att vevlagerna sprängts. Nu när jag satt ihop den igen med ny cylinder, nya vevlager, så när jag starta den gick den bra på tomgången. Men då jag gasade så lät den lite konstigt, och den svarar även segt på gasen.

När jag höll halvgas varvade den upp (bakhjulet stod still) och sedan börja det snurra utta bara fan :) och ljudet verkade komma från avgasröret nästan. Litte skrammlande ljud, men ganska dovt och inte så visslande. Hoppas ni kan hjälpa mig, och fråga på om ni behöver mer info :D
Användarens profilbild
Tobbe_gp1
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Tobbe_gp1 »

vad använde du för packing?? för så blev min när jag använde packnings silikon som inte höll
Användarens profilbild
shoffy
Elmoped

Inlägg av shoffy »

Jag använde också packningssillikon :/ men är det så att det är felet då?
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

shoffy skrev:Jag använde också packningssillikon :/ men är det så att det är felet då?
Köp riktigt packningar , man använder inte packninssilikon !
Användarens profilbild
shoffy
Elmoped

Inlägg av shoffy »

Men mopeden går ju oxå segare, typ väldigt segt! det kan väl inte ha med packningen å göra?
KizZamP
Elmoped

Inlägg av KizZamP »

Har exakt samma problem med min areox.. :/
Användarens profilbild
Tobbe_gp1
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Tobbe_gp1 »

jag hadde exakt samma fel på min Derbi/gilera för den drar lite tjuvluft runt hela packningen.jag köpte ett ark med papperspackning o gorde en själv o den fungerar utmärkt.elr kolla om inte twostroke har.
Användarens profilbild
shoffy
Elmoped

Inlägg av shoffy »

Tobbe_gp1 skrev:jag hadde exakt samma fel på min Derbi/gilera för den drar lite tjuvluft runt hela packningen.jag köpte ett ark med papperspackning o gorde en själv o den fungerar utmärkt.elr kolla om inte twostroke har.
Då förstår jag att den kan gå segare :O men då får jag väl ta och köpa ny packning och klyva skiten igen :/ och hoppas på det bästa!
KizZamP
Elmoped

Inlägg av KizZamP »

skriv hur det gick, om du fick den att gå nå bättre för isåfall är det samma fel på min :/
Låst