Jag tror fortfarande att de e nåt med vakumet, nippeln för vakumanslutningen på förgasaren e ju ganska liten så om du har för stor slang så kanske det läcker där
Ok ska kolla om någon minut men vill ha en så stor lista som möjligt vad det kan va hur stort lågfartsmunstycke har du på din ?
när jag klöv motorn så pajja ena packningen totalt men la dit en jävla massa packningsmassa (vet att det är jävligt dåligt) kan det dra tjuvluft mellan blocken ? isf är det som vanlig tjuvluft?
Har orginal lågfart på min, men drar den i blocket så blir det nog lite svårt att få upp ett vakum, du kan ju känna efter om det drar nånstans när den är igång.
ska fixa startgas och kolla tjuvluft men du vet ju på insuget finns ett litet utag som någon boost bottle eller dylikt ska sitta på ska jag täppa igen det om jag inte har en "boost bottle"
vet hur man ställer in en förgasare men vill ha så många skäl som möjligt till min mekardag imorgon varför den är så jävla svårinställd det handlar om en storlek i munstycke atm
Du sa ju att den varvade ut bra? Munstycket byter man om den går dåligt på fullgas, resten ställer man in med nålen och luftskruven. I värsta fall byter man ju lågfart sen kanske det finns fler inställningar om det är en avancerad förgasare.
Har jag tolkat allt fel?
24mm är inte förstort på en PR setup. Kör själv 28mm. Org tändning är inget och hänga i granen. Dessutom så har du ett urkasst membran som brukar förstöras väldigt lätt för MÅNGA personer.
Trimtändning använder man till en varvvillig setup.
Pontooz skrev:Du sa ju att den varvade ut bra? Munstycket byter man om den går dåligt på fullgas, resten ställer man in med nålen och luftskruven. I värsta fall byter man ju lågfart sen kanske det finns fler inställningar om det är en avancerad förgasare.
Har jag tolkat allt fel?
behöver inte hjälp med att ställa in förgasaren var mestadels att jag ville ha så många orsaker som möjligt tiill min mekardag idag