svårinställd

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Q
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 9 juni 2010, 13:29
Ort: Stockholm

Inlägg av Q »

De låter ju bra, men den startar elr?
Bild
DerbiMagnus
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 13 juli 2010, 11:06

Inlägg av DerbiMagnus »

ja den startar :P
Användarens profilbild
Q
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 9 juni 2010, 13:29
Ort: Stockholm

Inlägg av Q »

Men den går dåligt?
Bild
DerbiMagnus
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 13 juli 2010, 11:06

Inlägg av DerbiMagnus »

när den varvar ut så går den skitbra men somsagt den är svårinställd..
Användarens profilbild
Q
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 9 juni 2010, 13:29
Ort: Stockholm

Inlägg av Q »

Jag tror fortfarande att de e nåt med vakumet, nippeln för vakumanslutningen på förgasaren e ju ganska liten så om du har för stor slang så kanske det läcker där
Bild
DerbiMagnus
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 13 juli 2010, 11:06

Inlägg av DerbiMagnus »

Ok ska kolla om någon minut men vill ha en så stor lista som möjligt vad det kan va :P hur stort lågfartsmunstycke har du på din ?
när jag klöv motorn så pajja ena packningen totalt men la dit en jävla massa packningsmassa (vet att det är jävligt dåligt) kan det dra tjuvluft mellan blocken ? isf är det som vanlig tjuvluft?
Användarens profilbild
Q
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 9 juni 2010, 13:29
Ort: Stockholm

Inlägg av Q »

Har orginal lågfart på min, men drar den i blocket så blir det nog lite svårt att få upp ett vakum, du kan ju känna efter om det drar nånstans när den är igång.
Bild
DerbiMagnus
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 13 juli 2010, 11:06

Inlägg av DerbiMagnus »

ska fixa startgas och kolla tjuvluft men du vet ju på insuget finns ett litet utag som någon boost bottle eller dylikt ska sitta på ska jag täppa igen det om jag inte har en "boost bottle"
Användarens profilbild
Q
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 9 juni 2010, 13:29
Ort: Stockholm

Inlägg av Q »

Aa täpp till hålet i insuget me en skruv som passar
Bild
DerbiMagnus
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 13 juli 2010, 11:06

Inlägg av DerbiMagnus »

tror du silicon håller igen det ?
Användarens profilbild
Q
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 9 juni 2010, 13:29
Ort: Stockholm

Inlägg av Q »

om du gör det noga så ja men det kanske smälter sen när motorn blir varm
Bild
DerbiMagnus
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 13 juli 2010, 11:06

Inlägg av DerbiMagnus »

tar en skruv då :)
DerbiMagnus
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 13 juli 2010, 11:06

Inlägg av DerbiMagnus »

är det värt att filma när den går ? (tomgång)
Användarens profilbild
Q
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 9 juni 2010, 13:29
Ort: Stockholm

Inlägg av Q »

de e nog bäst ;)
Bild
Pontooz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 2 juni 2010, 16:19

Inlägg av Pontooz »

Du köper hypersetup utan att veta hur man ställer in en förgasare ens? Låter overkill 8)

Kolla guiderna här på sidan hur man ställer in en förgasare
DerbiMagnus
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 13 juli 2010, 11:06

Inlägg av DerbiMagnus »

vet hur man ställer in en förgasare :P men vill ha så många skäl som möjligt till min mekardag imorgon varför den är så jävla svårinställd det handlar om en storlek i munstycke atm
Pontooz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 2 juni 2010, 16:19

Inlägg av Pontooz »

Du sa ju att den varvade ut bra? Munstycket byter man om den går dåligt på fullgas, resten ställer man in med nålen och luftskruven. I värsta fall byter man ju lågfart sen kanske det finns fler inställningar om det är en avancerad förgasare.
Har jag tolkat allt fel? :oops:
Daaanne
Svårstartad skrothög
Inlägg: 264
Blev medlem: 16 maj 2010, 20:04
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

24mm är inte förstort på en PR setup. Kör själv 28mm. Org tändning är inget och hänga i granen. Dessutom så har du ett urkasst membran som brukar förstöras väldigt lätt för MÅNGA personer.

Trimtändning använder man till en varvvillig setup.
DerbiMagnus
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 13 juli 2010, 11:06

Inlägg av DerbiMagnus »

Pontooz skrev:Du sa ju att den varvade ut bra? Munstycket byter man om den går dåligt på fullgas, resten ställer man in med nålen och luftskruven. I värsta fall byter man ju lågfart sen kanske det finns fler inställningar om det är en avancerad förgasare.
Har jag tolkat allt fel? :oops:
behöver inte hjälp med att ställa in förgasaren var mestadels att jag ville ha så många orsaker som möjligt tiill min mekardag idag :)
Låst