Tjena, har precis beställs lite saker från twostroke, bla, effektrör och sportluftfilter. Då undrar jag, när jag kommer behöva tvätta luftfiltret, då har jag sett svar i andra trådar. "Doppa i bensin sen sköljer du ur riktigt" Men ska jag ha på luftfilters-olja efter? Vad gör det och vart köper jag det?
Tack på förhand /Jetforce_Dahlin
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
vissa rekomenderar att man badar det gammla luffiltret i bensin. Gör du det öppnas porerna i luftfiltert och dess verkan blir sämre.
Rekomenderar att tvätta det med en vätska som är till för att avfetta luftfiltret från bensin o dylikt eller kan du andvända avfettning eller diskmedel.
Det är Oljan i luftfiltret som gör ditt luftfilter optimalt . Luftfilter olja skiljer sig från vanlig olja eftersom den är mycket klibbig. Det är det som fångar upp smutsen.
'
Det går absolut att köra utan luftfilterolja men du riskerar att få mer skit in i förgasaren.
vissa rekomenderar att man badar det gammla luffiltret i bensin. Gör du det öppnas porerna i luftfiltert och dess verkan blir sämre.
Rekomenderar att tvätta det med en vätska som är till för att avfetta luftfiltret från bensin o dylikt eller kan du andvända avfettning eller diskmedel.
Det är Oljan i luftfiltret som gör ditt luftfilter optimalt . Luftfilter olja skiljer sig från vanlig olja eftersom den är mycket klibbig. Det är det som fångar upp smutsen.
'
Det går absolut att köra utan luftfilterolja men du riskerar att få mer skit in i förgasaren.
Hoppas du förstår.
Tack för ett riktigt välskrivet svar med bra fakta. Då kommer två följdfrågor
Vad heter det man ska tvätta filtret med, och vart köper jag det?
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
'
Hoppas du förstår.
Tack för ett riktigt välskrivet svar med bra fakta. Då kommer två följdfrågor
Vad heter det man ska tvätta filtret med, och vart köper jag det?