Aerox blöddrar/bölar

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
KizZamP
Elmoped

Aerox blöddrar/bölar

Inlägg av KizZamP »

Tja har en aerox med 70cc och har en förgasare som är 21mm med 85:ans storlek på munstycket. felet är att den går skitbra när den är kall men när den börjar bli någorlunda var börjar den blöddra, går bra på låga varven tills man kommer upp runt 40km/h då börjar den blöddra. och ibland bölar den om man håller gasen så att den just drar iväg o sen drar på. så va e felet? tjuvluft? förlitet munstycke?
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd

Re: Aerox blöddrar/bölar

Inlägg av erkan94 »

KizZamP skrev:Tja har en aerox med 70cc och har en förgasare som är 21mm med 85:ans storlek på munstycket. felet är att den går skitbra när den är kall men när den börjar bli någorlunda var börjar den blöddra, går bra på låga varven tills man kommer upp runt 40km/h då börjar den blöddra. och ibland bölar den om man håller gasen så att den just drar iväg o sen drar på. så va e felet? tjuvluft? förlitet munstycke?
Byt till större munstycke
KizZamP
Elmoped

Aerox blöddrar/bölar

Inlägg av KizZamP »

Vilken storlek ska ja gå upp till? 90?
Användarens profilbild
Karlberg1011
Svårstartad skrothög

Inlägg av Karlberg1011 »

KizZamP skrev:Vilken storlek ska ja gå upp till? 90?
90-95 skulle jag tro, är väldigt bra att köpa en sats med munstycken
Bild

Riktiga män borstar tänderna med avfettning!
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

mer , Fattar inte varför alla tror dom ska gå på runt 80-90 , jag kör på 118 på min aerox med 19mm och stage 6 streetrace ,
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

ml65 skrev:
mer , Fattar inte varför alla tror dom ska gå på runt 80-90 , jag kör på 118 på min aerox med 19mm och stage 6 streetrace ,
Klart man skall ha 118 om du har det, vad annars?

...
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

puttrish skrev:
ml65 skrev:

...
-.- Nej Menade snarare att han ska hänga i ett större munstycke .. Vet jö ett antal som har nypt cyllar för dom går bra på för små munstycken med .. Men vill du fukkodryga så visst ,

börja på stooora munstycken och gå neråt till ditt stift är oboy och du brukar märka när den börjar gå bra .
KizZamP
Elmoped

Inlägg av KizZamP »

ml65 skrev:
puttrish skrev:
ml65 skrev: mer , Fattar inte varför alla tror dom ska gå på runt 80-90 , jag kör på 118 på min aerox med 19mm och stage 6 streetrace ,

...
-.- Nej Menade snarare att han ska hänga i ett större munstycke .. Vet jö ett antal som har nypt cyllar för dom går bra på för små munstycken med .. Men vill du fukkodryga så visst ,

börja på stooora munstycken och gå neråt till ditt stift är oboy och du brukar märka när den börjar gå bra .
japp, men det konstiga är ju att den går fint just nu till man kommer på höga varv då äre som att det sprutar in lite soppa då och då. men får se hur det går :)
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

KizZamP skrev:
ml65 skrev:
puttrish skrev:

...

japp, men det konstiga är ju att den går fint just nu till man kommer på höga varv då äre som att det sprutar in lite soppa då och då. men får se hur det går :)
torr-hack brukar det heta :) men destu mer luft - mer bensin = mer effekt :D
Låst