Om det är som karlberg säger att du menar pluggen ska du inte behöva byta munstycke, men om du också drar variator ringen kan du ju göra det. Men om du vill vara på säkra sidan kan du byta upp dig någon storlek om du märker att den går lite sämre:)
skorstenen är en sak som sitter i luftburken, om han drar pluggen i röret är det klart han skall byta munstycke, jag behövde inte byta munstycke på min dt när jag drog bort skorstenen men du kan väll höja med någon storlek för att vara säker.
puttrish skrev:skorstenen är en sak som sitter i luftburken, om han drar pluggen i röret är det klart han skall byta munstycke, jag behövde inte byta munstycke på min dt när jag drog bort skorstenen men du kan väll höja med någon storlek för att vara säker.
puttrish skrev:skorstenen är en sak som sitter i luftburken, om han drar pluggen i röret är det klart han skall byta munstycke, jag behövde inte byta munstycke på min dt när jag drog bort skorstenen men du kan väll höja med någon storlek för att vara säker.
Skorsten har jag aldrig hört
Okaj, då har du lärt dig något nytt (: men om det hade varit pluggen i röret så är det väll klart att han skall byta munstycke?
Om man drar variatorringen ska (behöver) man inte byta munstycket. Om man plockar strypningen på luftburken innebär att man ändrar blandningsförhållandena mellan bensin och luft genom att mera luft kommer tillföras i blandningen. Vi bortagande av denna strypning medför att motorn kommer får för lite bensin och byte till större munstycke blir nödvändigt för öka bensinmängden, men effektökningen blir liten genom att ta bort endast denna strypning.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter