Tja, jag undrar vad det är för fel på min Aprilia Amico, som rubriken lyder så startar den alltså inte. Jag har kollat tändstiftet och förgasaren och det såg bra ut, däremot fastnar kicken ibland och det är trögt och låter konstigt när jag kickar men jag har öppnat variatorn och kollat och den har komp osv så den verkar har inte skurit iallafall. vad kan felet vara? Tacksam för svar
Hade EXAKT samma problem med min aerox, då hade någonting hakat fast i främre delen av variatorn. Ta en mutterdragare och ta ut del efter del och kolla så allting sitter som det ska, hittar du inte felet så rekommenderar jag att du skickar in den till någon billig verkstad !
Öppnade upp variatorn och tog bort allt och satte tillbaka igen och det såg bra ut, sen när jag försökte kicka lät det bättre. Men efter ett tag så började det låta sådär igen och vara trögt osv, och den startade aldrig, tillslut var den jättenära och vi körde med startspray å allt men den ville inte... har ni något tips på hur jag kan göra för att få igång den? den var riktigt nära på att starta i säkert en halvtimme men gick aldrig igång. Mycket tacksam för svar
MVH:Markus
Y A M A H A skrev:Öppnade upp variatorn och tog bort allt och satte tillbaka igen och det såg bra ut, sen när jag försökte kicka lät det bättre. Men efter ett tag så började det låta sådär igen och vara trögt osv, och den startade aldrig, tillslut var den jättenära och vi körde med startspray å allt men den ville inte... har ni något tips på hur jag kan göra för att få igång den? den var riktigt nära på att starta i säkert en halvtimme men gick aldrig igång. Mycket tacksam för svar
MVH:Markus
Nu har den startat såg att den inte hade nån gnista sen kolla jag på kablarna lite och märkte att en kabel inte satt i så jag satte i den och nu startar den iallafall . Men nu när jag kör så går den skitkasst typ upp till 10-15 (riktigt dåligt) orkar knappt varva upp dit sen när man ligger i 15 typ så kommer effektern och den går som vanligt, kan det vara kopplingen som är dålig och måste bytas? eller kan det vara nått annat? Jag kör just nu med dragen v ring och urpluggat originalrör har självklart bytt upp mig i munstycke också och den gick bra i början. Så vad kan det vara? Tacksam för svar
MVH: Markus