Behandling efter polering (Sandpapper+Autosol)

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Gurren
Elmoped

Behandling efter polering (Sandpapper+Autosol)

Inlägg av Gurren »

Tjenare!
Vad ska jag ha på mina högglanspolerade delar för att de inte ska börja rosta, men samtidigt behålla så mycket glans som möjligt?
Har läst någon stans om klarlack och om något vax, men skriv förslag här som ni känner till/testat och hur bra det blev efter!
Användarens profilbild
maximannen
Gasres

Inlägg av maximannen »

Du kan ta klarlack men det blir nästan ingen glans kvar då, sen så kan du ju alltid vaxa dom som du säget men har du polerart aluminium så gör du ingenting, det rostar inte :wink:
Bild
Gurren
Elmoped

Inlägg av Gurren »

maximannen skrev:Du kan ta klarlack men det blir nästan ingen glans kvar då, sen så kan du ju alltid vaxa dom som du säget men har du polerart aluminium så gör du ingenting, det rostar inte :wink:
Blir det ingen glans kvar så är det ju ingen mening med det 8)
Nej men det är Sendas fotbroms och växelpet som jag polerat, men som jag inte vågar köra om det ska regna och grejer.
Vet du om de är gjorda i aluminium?

EDIT: Vad ska man ha för slags vax om man ska använda det?
Användarens profilbild
maximannen
Gasres

Inlägg av maximannen »

dom är i aluminium så det är lungt du behöver inget på där :D bara du polerar upp dom lite då och då så blir dom riktigt fina :D
Bild
Gurren
Elmoped

Inlägg av Gurren »

maximannen skrev:dom är i aluminium så det är lungt du behöver inget på där :D bara du polerar upp dom lite då och då så blir dom riktigt fina :D
Perfekt :D
Tack för hjälpen!
Användarens profilbild
maximannen
Gasres

Inlägg av maximannen »

Gurren skrev:
maximannen skrev:dom är i aluminium så det är lungt du behöver inget på där :D bara du polerar upp dom lite då och då så blir dom riktigt fina :D
Perfekt :D
Tack för hjälpen!
så lite så :wink: det är ju det TSR är till för :D
Bild
Låst