Jag har hört något med oljetrycket men jag är osäker. Så är det bara att dra den eller?

sitter den i Ljuddäparen? eller kan jag köpa ett strypt polin rör från cykelkraft och och av plugga den? Jag vill att den ska kunna vara helt orginal om man villljukang skrev:Dra skiten bara inget specc händeroch om du har plugg i röret ta bort skiten också och om du har en cdi box så köp en ostrypt en =D
Ja du kan köpa ett polini rör och plugga ur det, du kan plugga tillbaks det men då behöver du ha kvar pluggen samt tillgång till svets.cuqpcake skrev:sitter den i Ljuddäparen? eller kan jag köpa ett strypt polin rör från cykelkraft och och av plugga den? Jag vill att den ska kunna vara helt orginal om man villljukang skrev:Dra skiten bara inget specc händeroch om du har plugg i röret ta bort skiten också och om du har en cdi box så köp en ostrypt en =D
Ja men varför skulle jag plugga ur polin röret när jag har mitt org rör kvar??? smartoputtrish skrev:Ja du kan köpa ett polini rör och plugga ur det, du kan plugga tillbaks det men då behöver du ha kvar pluggen samt tillgång till svets.cuqpcake skrev:sitter den i Ljuddäparen? eller kan jag köpa ett strypt polin rör från cykelkraft och och av plugga den? Jag vill att den ska kunna vara helt orginal om man villljukang skrev:Dra skiten bara inget specc händeroch om du har plugg i röret ta bort skiten också och om du har en cdi box så köp en ostrypt en =D
okey han säger hur du borde göra och du kallar han smarto.cuqpcake skrev:Ja men varför skulle jag plugga ur polin röret när jag har mitt org rör kvar??? smartoputtrish skrev:Ja du kan köpa ett polini rör och plugga ur det, du kan plugga tillbaks det men då behöver du ha kvar pluggen samt tillgång till svets.cuqpcake skrev: sitter den i Ljuddäparen? eller kan jag köpa ett strypt polin rör från cykelkraft och och av plugga den? Jag vill att den ska kunna vara helt orginal om man vill![]()
Så jag köper ett 50cc polin rör och drar v-ringen.... vart sitter pluggen i röret då?
aa fyfan så svårt de är att byta munstyckelacksomfaen skrev:Köper du nytt effektrör och tar bort strypningen så behöver du byta munstycke och det är ett rent helvete för nybörjare som mig..
Kan ju även passa på att säga att du fuckar upp din moppe helt, din garanti slutar gälla så fort du börjar skruva på den, alla skruvar är lite färgade i gängorna så att dom kan se om du skruvat på den, helt värdelöst att skruva på en helt ny moppe
Är man på nybörjarfronten ja, själv så är jag inte inavlad bonde från norrland som har sysslat med motorer sen jag var 5 år så det är lite knepigare för migtraktorn1 skrev:aa fyfan så svårt de är att byta munstyckelacksomfaen skrev:Köper du nytt effektrör och tar bort strypningen så behöver du byta munstycke och det är ett rent helvete för nybörjare som mig..
Kan ju även passa på att säga att du fuckar upp din moppe helt, din garanti slutar gälla så fort du börjar skruva på den, alla skruvar är lite färgade i gängorna så att dom kan se om du skruvat på den, helt värdelöst att skruva på en helt ny moppe
smarto? varför är du så kaxig? klart du skall plugga ur röret om du köper ett effektrör annars kommer den ju nästan gå sämre än original.cuqpcake skrev:Ja men varför skulle jag plugga ur polin röret när jag har mitt org rör kvar??? smartoputtrish skrev:Ja du kan köpa ett polini rör och plugga ur det, du kan plugga tillbaks det men då behöver du ha kvar pluggen samt tillgång till svets.cuqpcake skrev: sitter den i Ljuddäparen? eller kan jag köpa ett strypt polin rör från cykelkraft och och av plugga den? Jag vill att den ska kunna vara helt orginal om man vill![]()
Så jag köper ett 50cc polin rör och drar v-ringen.... vart sitter pluggen i röret då?
Haha, tror nog inte att din moppe ens gjorde 85 med den setupen och nedförsbacke, högst 70, och cuqpake, din moppe gör cirka 60-65 km/hJolly skrev:Haha, jo tjena, Min Jog RR med urpluggat rör dragen v-ring kapad blindtarm och dragen luftplugg gjorde 85 nerför en typ 500 meter extremt lutande backe -.-'antis skrev:dröm vidarecuqpcake skrev:Nu är den dragengör 75 och i nedförsbacke så går det 90
stog 95 på mätarnerkan94 skrev:Haha, tror nog inte att din moppe ens gjorde 85 med den setupen och nedförsbacke, högst 70, och cuqpake, din moppe gör cirka 60-65 km/hJolly skrev:Haha, jo tjena, Min Jog RR med urpluggat rör dragen v-ring kapad blindtarm och dragen luftplugg gjorde 85 nerför en typ 500 meter extremt lutande backe -.-'antis skrev: dröm vidare
kan ju bara tillägga att orginal mätarn på aerox bara går upp i ca 80.erkan94 skrev:Jo jag har själv en yamaha aerox så jag vet att yamahas mätare inte är nåt att lite på :P på mätarn gjorde min aerox 09a med 70cc och massa annat 120, när vi testade med gps gjorde den 80 ;) alltså är det mycket möjligt att din moppe gjorde högst 75 i den backen :)
helt onödigt, det är samma som om du skulle hälla i mer olja i tanken när du byter drev....MoppeGrabben skrev:Det är inte helt fel att hälla i Lite olja i tanken vid trimning även om du bara har dragen v ring för att undvika att den skär.
du vet att desto snabbar man åker desto mer glädjemätare blir det.fast när jag mätte min mätare med gps så, när det stog 70 på mätaren var det 67 på gps, så min är inte speciellt glädjemätare :S
vi tror dig att den går så på mätaren.höhö någon som vet vart man kan få tag på en headcam då jag kan bevisa det
4 skruv, och sen munstycket sitter fast med gänga som du skruvar loss med samma skruvmejsel du har i handen redan, så alltsomallt 5 skruvar.Är man på nybörjarfronten ja, själv så är jag inte inavlad bonde från norrland som har sysslat med motorer sen jag var 5 år så det är lite knepigare för mig
och så tejpar du fast en gps på styret och sen filmar du på den och så får vi alla se :Dtraktorn1 skrev:håll mobilen i högerhanden så går de fett bralacksomfaen skrev:Filma med mobilen, det är knappast någon vetenskap att köra med en armcuqpcake skrev:höhö någon som vet vart man kan få tag på en headcam då jag kan bevisa det