behöver hjälp nu igen vad kan vara fel när man har tagit bort lamellerna och motorn går ändå på växel.. måste vara något i växellådan kan ni vara snälla och rada upp vad ni tror KAN vara fel?
och eventuella sprängskisser på D50B0 Derbi xtreme 07...
hmm.. när man trycker in kopplingshantaget särar det på lamellerna och den går i friläga rätt så länge eller? men om man tar bort alla lameller varför går den ändå på växel ?
DerbiMagnus skrev:hmm.. när man trycker in kopplingshantaget särar det på lamellerna och den går i friläga rätt så länge eller? men om man tar bort alla lameller varför går den ändå på växel ?
ja men trycker du på växelpeten så ändrar det ju läge i kuggarna (fattar du?)det är svårt att förklara
ja man ändrar växel då men den borde ju rulla fritt hursomhelst? har tagit bort motorkåpan och tagit bort alla lameller ect.... kopplingen är riktigt svår för mig att förstå hoppas ni inte tröttnar
kopplingen har inte funkat sedan jag klöv den sen har jag försökt och försökt och jag tycker att den ska ligga i friläge hela tiden när man inte har någon lamell i kopplingskorgen.
DerbiMagnus skrev:kopplingen har inte funkat sedan jag klöv den sen har jag försökt och försökt och jag tycker att den ska ligga i friläge hela tiden när man inte har någon lamell i kopplingskorgen.
DerbiMagnus skrev:kopplingsplattan med 5 skruvarna sitter rätt men vad kan vara fel i växellådan om något är fel?
jag är inte säker men på vissa är de ju en kula som ska vara någonstans men är inte säker på om den finns just på din. men sen kan lamellerna kanske ha klibbat ihop sig.