Aerox 010 V-ring

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
cuqpcake
Elmoped

Aerox 010 V-ring

Inlägg av cuqpcake »

Tja har en aerox R 010 som jag ska dra V-ringen på, är det något jag ska tänka på eller är det bara att ta bort den?
Jag har hört något med oljetrycket men jag är osäker. Så är det bara att dra den eller? :wink: :?:
Är det bara jag som gillar fina flickor?
ljukang
Elmoped

Inlägg av ljukang »

Dra skiten bara inget specc händer :D och om du har plugg i röret ta bort skiten också och om du har en cdi box så köp en ostrypt en =D
Användarens profilbild
cuqpcake
Elmoped

Inlägg av cuqpcake »

ljukang skrev:Dra skiten bara inget specc händer :D och om du har plugg i röret ta bort skiten också och om du har en cdi box så köp en ostrypt en =D
sitter den i Ljuddäparen? eller kan jag köpa ett strypt polin rör från cykelkraft och och av plugga den? Jag vill att den ska kunna vara helt orginal om man vill
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

cuqpcake skrev:
ljukang skrev:Dra skiten bara inget specc händer :D och om du har plugg i röret ta bort skiten också och om du har en cdi box så köp en ostrypt en =D
sitter den i Ljuddäparen? eller kan jag köpa ett strypt polin rör från cykelkraft och och av plugga den? Jag vill att den ska kunna vara helt orginal om man vill
Ja du kan köpa ett polini rör och plugga ur det, du kan plugga tillbaks det men då behöver du ha kvar pluggen samt tillgång till svets.
Användarens profilbild
cuqpcake
Elmoped

Inlägg av cuqpcake »

puttrish skrev:
cuqpcake skrev:
Ja du kan köpa ett polini rör och plugga ur det, du kan plugga tillbaks det men då behöver du ha kvar pluggen samt tillgång till svets.
Ja men varför skulle jag plugga ur polin röret när jag har mitt org rör kvar??? smarto :?
Så jag köper ett 50cc polin rör och drar v-ringen.... vart sitter pluggen i röret då?
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

cuqpcake skrev:
puttrish skrev:
cuqpcake skrev: sitter den i Ljuddäparen? eller kan jag köpa ett strypt polin rör från cykelkraft och och av plugga den? Jag vill att den ska kunna vara helt orginal om man vill
Ja men varför skulle jag plugga ur polin röret när jag har mitt org rör kvar??? smarto :?
Så jag köper ett 50cc polin rör och drar v-ringen.... vart sitter pluggen i röret då?
okey han säger hur du borde göra och du kallar han smarto.
klart du ska plugga ur ditt nya rör :S ? annars är det ingen mening med effekt , du låter jö pluggen sitta kvar i org röret så du kan sälja den org sen .

pluggen sitter i mynningen
lacksomfaen
Varnad

Inlägg av lacksomfaen »

Köper du nytt effektrör och tar bort strypningen så behöver du byta munstycke och det är ett rent helvete för nybörjare som mig..

Kan ju även passa på att säga att du fuckar upp din moppe helt, din garanti slutar gälla så fort du börjar skruva på den, alla skruvar är lite färgade i gängorna så att dom kan se om du skruvat på den, helt värdelöst att skruva på en helt ny moppe
Användarens profilbild
traktorn1
Elmoped

Inlägg av traktorn1 »

lacksomfaen skrev:Köper du nytt effektrör och tar bort strypningen så behöver du byta munstycke och det är ett rent helvete för nybörjare som mig..

Kan ju även passa på att säga att du fuckar upp din moppe helt, din garanti slutar gälla så fort du börjar skruva på den, alla skruvar är lite färgade i gängorna så att dom kan se om du skruvat på den, helt värdelöst att skruva på en helt ny moppe
aa fyfan så svårt de är att byta munstycke :roll:
tje
lacksomfaen
Varnad

Inlägg av lacksomfaen »

traktorn1 skrev:
lacksomfaen skrev:Köper du nytt effektrör och tar bort strypningen så behöver du byta munstycke och det är ett rent helvete för nybörjare som mig..

aa fyfan så svårt de är att byta munstycke :roll:
Är man på nybörjarfronten ja, själv så är jag inte inavlad bonde från norrland som har sysslat med motorer sen jag var 5 år så det är lite knepigare för mig :)
Användarens profilbild
cuqpcake
Elmoped

Inlägg av cuqpcake »

Nu är den dragen :D gör 75 och i nedförsbacke så går det 90
antis
Varnad

Inlägg av antis »

cuqpcake skrev:Nu är den dragen :D gör 75 och i nedförsbacke så går det 90
dröm vidare
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

antis skrev:
dröm vidare
Haha, jo tjena, Min Jog RR med urpluggat rör dragen v-ring kapad blindtarm och dragen luftplugg gjorde 85 nerför en typ 500 meter extremt lutande backe -.-'
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

cuqpcake skrev:
puttrish skrev:
cuqpcake skrev: sitter den i Ljuddäparen? eller kan jag köpa ett strypt polin rör från cykelkraft och och av plugga den? Jag vill att den ska kunna vara helt orginal om man vill
smarto? varför är du så kaxig? klart du skall plugga ur röret om du köper ett effektrör annars kommer den ju nästan gå sämre än original.
Tänk dig lite för nästa gång.
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd

Inlägg av erkan94 »

Jolly skrev:
antis skrev:
dröm vidare
Haha, jo tjena, Min Jog RR med urpluggat rör dragen v-ring kapad blindtarm och dragen luftplugg gjorde 85 nerför en typ 500 meter extremt lutande backe -.-'
Haha, tror nog inte att din moppe ens gjorde 85 med den setupen och nedförsbacke, högst 70, och cuqpake, din moppe gör cirka 60-65 km/h ;)
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

erkan94 skrev:
Jolly skrev:
antis skrev: dröm vidare
Haha, tror nog inte att din moppe ens gjorde 85 med den setupen och nedförsbacke, högst 70, och cuqpake, din moppe gör cirka 60-65 km/h ;)
stog 95 på mätarn ;), asså du fattar inte hur stor den backen är xD
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd

Inlägg av erkan94 »

Jo jag har själv en yamaha aerox så jag vet att yamahas mätare inte är nåt att lite på :P på mätarn gjorde min aerox 09a med 70cc och massa annat 120, när vi testade med gps gjorde den 80 ;) alltså är det mycket möjligt att din moppe gjorde högst 75 i den backen :)
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

fast när jag mätte min mätare med gps så, när det stog 70 på mätaren var det 67 på gps, så min är inte speciellt glädjemätare :S
Användarens profilbild
llu1201
Elmoped

Inlägg av llu1201 »

[quote="erkan94"]Jo jag har själv en yamaha aerox så jag vet att yamahas mätare inte är nåt att lite på :P på mätarn gjorde min aerox 09a med 70cc och massa annat 120, när vi testade med gps gjorde den 80 ;) alltså är det mycket möjligt att din moppe gjorde högst 75 i den backen :)[/quote]

Du hade den kanske dåligt inställd?:)
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox_Isse »

erkan94 skrev:Jo jag har själv en yamaha aerox så jag vet att yamahas mätare inte är nåt att lite på :P på mätarn gjorde min aerox 09a med 70cc och massa annat 120, när vi testade med gps gjorde den 80 ;) alltså är det mycket möjligt att din moppe gjorde högst 75 i den backen :)
kan ju bara tillägga att orginal mätarn på aerox bara går upp i ca 80.
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
MoppeGrabben
Elmoped

Inlägg av MoppeGrabben »

Det är inte helt fel att hälla i Lite olja i tanken vid trimning även om du bara har dragen v ring för att undvika att den skär.
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

MoppeGrabben skrev:Det är inte helt fel att hälla i Lite olja i tanken vid trimning även om du bara har dragen v ring för att undvika att den skär.
Det är verkligen inte nödvändigt men..
Användarens profilbild
cuqpcake
Elmoped

Inlägg av cuqpcake »

höhö någon som vet vart man kan få tag på en headcam då jag kan bevisa det
lacksomfaen
Varnad

Inlägg av lacksomfaen »

cuqpcake skrev:höhö någon som vet vart man kan få tag på en headcam då jag kan bevisa det
Filma med mobilen, det är knappast någon vetenskap att köra med en arm
Användarens profilbild
traktorn1
Elmoped

Inlägg av traktorn1 »

lacksomfaen skrev:
cuqpcake skrev:höhö någon som vet vart man kan få tag på en headcam då jag kan bevisa det
håll mobilen i högerhanden så går de fett bra
tje
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

MoppeGrabben skrev:Det är inte helt fel att hälla i Lite olja i tanken vid trimning även om du bara har dragen v ring för att undvika att den skär.
helt onödigt, det är samma som om du skulle hälla i mer olja i tanken när du byter drev....

fast när jag mätte min mätare med gps så, när det stog 70 på mätaren var det 67 på gps, så min är inte speciellt glädjemätare :S
du vet att desto snabbar man åker desto mer glädjemätare blir det.

tex om du kör i 50 på mätaren då stämmer den rättså bra nästan på km/h sen kör du upp i 70 då har glädje mätaren ökat med 3km/h och om du då kör i tex 90-95 på mätare då kanske den är 10-15 km/h vilket gör att den bara går i 75-80..
höhö någon som vet vart man kan få tag på en headcam då jag kan bevisa det
vi tror dig att den går så på mätaren.

Är man på nybörjarfronten ja, själv så är jag inte inavlad bonde från norrland som har sysslat med motorer sen jag var 5 år så det är lite knepigare för mig
4 skruv, och sen munstycket sitter fast med gänga som du skruvar loss med samma skruvmejsel du har i handen redan, så alltsomallt 5 skruvar.
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

traktorn1 skrev:
lacksomfaen skrev:
håll mobilen i högerhanden så går de fett bra
och så tejpar du fast en gps på styret och sen filmar du på den och så får vi alla se :D
Låst