Tjo nu har det varit så att jag har haft isär moppen i molekyler (Derbi xtreme 07) efter jag satt ihop den igen så har kopplingen inte funkat alls (Den frikopplar inte). Det är nog med spänst i vajern, ger motstånd , har satt ihop kopplingkorgen rätt (drevet under kopplingskorgen ska väll inte sitta på något specielt sätt ?)
Tror inte det är något simpelt som att lamellerna klibbat ihop sig för dom är splitternya , har i rätt olja..
kommit ihåg "kopplingskulan" på AM6 finns de en sån iallafall så antagligen på Derbi maskinerna också..dom är välldigt små och lätta och tappa bort.har du inte den där så lär de inte koppla ur
Jonteeee skrev:kommit ihåg "kopplingskulan" på AM6 finns de en sån iallafall så antagligen på Derbi maskinerna också..dom är välldigt små och lätta och tappa bort.har du inte den där så lär de inte koppla ur
kopplingskulan ska den ligga under den här axeln som kopplingsarmen vilar på?
nej alla Derbi motorer har samma princip att dom drar i tryck plattan. de är därför kopplings armen sitter på höger sida av motorn och inte vänster som AM6. de gäller dock att denna drag punkt är rätt ditsatt
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Armen rör sig när du trycker in kopplingen? Kan vara att lamellerna har klibbat ihop sig och då får du lägga i 2an , springa och sen hoppa på moppen så brukar dom släppa
Daaanne skrev:Armen rör sig när du trycker in kopplingen? Kan vara att lamellerna har klibbat ihop sig och då får du lägga i 2an , springa och sen hoppa på moppen så brukar dom släppa
Tror inte att lamellerna har klibbat ihop sig för dom är sprillans nya.. men kan ju testa.