Tjena , igår tog jag isär min förgasare och tvätta den med bensin . jag satte tillbaka den och starta den gick som vanligt , men efter ett tag ( nån timme eller två ) så vägra den att starta samt att den dör varje gång jag gasar . Nu vill den inte knappt starta och så fort den startar så släcks den av igen eller så försker ja gasa lite så dör den? vet någon vad problemet är snälla?
tja grabben ser du har problem... kan va enkla fel
problemet som kan uppstå är luftbladningen borde finnas en skruv du ställer in luftbladningen på.. eller så är luftfiltret kass och behöver bytas..
om du har otur kanske du måste byta munstyckena i förgasaren men kostar inte så många kr.. en moped jag hade hade jag samma problem på som du ha det visa sig att tidigare ägare hade använt en nål och rengjort munstyckena i förgasaren med och den nålen hade gått av i munstycket
men kostade mig under 20kr och bytta det munstycket så var lätt fixat... plocka lös ett munstycke åt gången och blås i dom kommer det luft igenom så funkar munstyckena... är dom felen jag kan komma på att det är... hopas du får problemet löst
Om det är flotören det e fel på så kan du ta loss flotörhuset och kolla att den lilla guldiga "spiken" på flotören sitter i ett littet hål i förgasaren. "Spiken" ska peka upp mot sadel och inte ner mot variatorn. Sedan kan du kolla om lufblandnings skruven sitter tillräckligt in skruvad men skulle inte tro att det e den
Tja , en kompis till mej pillade lite på den och till slut starta den . men fortfarande så vill den inte starta ibland ( tar cirka 10 min att starta ) och så går den trögt ... är det någon skruv som ja ska skruva lösare eller hårdare må tro?
Tja , en kompis till mej pillade lite på den och till slut starta den . men fortfarande så vill den inte starta ibland ( tar cirka 10 min att starta ) och så går den trögt ... är det någon skruv som ja ska skruva lösare eller hårdare må tro?
låter som du har skit i munstycket, ta loss flotören koppen och kolla så att flotör anordningen sitter rätt och funkar som den ska!.
ta sedan loss alla munstycken och blås rent.
efter det sätter du ihop den och skruvar in luftskruven max in, sedan 1,5varv ut! då har du grundinställningarna!