Vem fan har sagt nåt om 300??? du har hela jävla tiden sagt att de är omöjligt för en moppe att gå över 120!!! ja känner ju fan en själv, me en klen airsal, som åker i 115, och chifen säger ju att en sp-kittad kommer upp i 115 me, så varför skulle inte en hyper me nästan dubbelt så många kusar kunna komma upp i 120?????Henry skrev:bensinskalle skrev:verkligheten kallas de, men den har du inte fått känna på
Nej, jag har ju inte kört någon vass moped i mitt liv, nej verkligen inte.
Och jag har inte klockat dom med GPS och sett att dom inte gör 300 som ni säger, nej verkligen inte.
Väx upp grabben, väx upp.
bensinskalle skrev:Vem fan har sagt nåt om 300??? du har hela jävla tiden sagt att de är omöjligt för en moppe att gå över 120!!! ja känner ju fan en själv, me en klen airsal, som åker i 115, och chifen säger ju att en sp-kittad kommer upp i 115 me, så varför skulle inte en hyper me nästan dubbelt så många kusar kunna komma upp i 120?????Henry skrev:bensinskalle skrev:verkligheten kallas de, men den har du inte fått känna på
Nej, jag har ju inte kört någon vass moped i mitt liv, nej verkligen inte.
Och jag har inte klockat dom med GPS och sett att dom inte gör 300 som ni säger, nej verkligen inte.
Väx upp grabben, väx upp.
som ja har sagt 100ggr, min polares moppe gjorde 102 km/h innan han bytte till airsal, ja har själv kört den, de va ja som hade trimmat den innan han bytte cylinder, så ja tror att ja vetHenry skrev:Det kanske var din allmänbildade vän Bensinkalle som sa det.chifen skrev:min gör inte 105km/h? har jag aldrig sagt heller? de skriver uppskattade motorhästar.. men i bänk visas bakhjulshästar vilket inte alls är lika mycket som i motorn..
No shit det säger du?
Dom skriver HÖGA effektsiffor för sånna som du ska gå på det och säga "KOLLA KOLLA MIN AIRSAL HAR 18HK".
bensinskalle skrev:som ja har sagt 100ggr, min polares moppe gjorde 102 km/h innan han bytte till airsal, ja har själv kört den, de va ja som hade trimmat den innan han bytte cylinder, så ja tror att ja vetHenry skrev:Det kanske var din allmänbildade vän Bensinkalle som sa det.chifen skrev:min gör inte 105km/h? har jag aldrig sagt heller? de skriver uppskattade motorhästar.. men i bänk visas bakhjulshästar vilket inte alls är lika mycket som i motorn..
No shit det säger du?
Dom skriver HÖGA effektsiffor för sånna som du ska gå på det och säga "KOLLA KOLLA MIN AIRSAL HAR 18HK".
bensinskalle skrev:tror du en hastighetsmätare är till för att ge en liten fingervisning om ungefär hur fort man kör eller+??
årsmodell på den då+??Henry skrev:bensinskalle skrev:tror du en hastighetsmätare är till för att ge en liten fingervisning om ungefär hur fort man kör eller+??
Nej ajg tror inte dom visar fel, jag vet.
HAr du inte åkt med en bil som har GPS?
Tex min fars volvo visar nästan korrekt upp till 50 när han ligger i 100 på mätaren visar gps:en 90 km/h.
05, hurså?bensinskalle skrev:årsmodell på den då+??Henry skrev:bensinskalle skrev:tror du en hastighetsmätare är till för att ge en liten fingervisning om ungefär hur fort man kör eller+??
Nej ajg tror inte dom visar fel, jag vet.
HAr du inte åkt med en bil som har GPS?
Tex min fars volvo visar nästan korrekt upp till 50 när han ligger i 100 på mätaren visar gps:en 90 km/h.
bensinskalle skrev:mhm nu har ja pratat me ett par polare till, en med Rieju rrx som kommit upp i 100, me org.cylinder, dock me 21 mm förgasare...
En annan, me Hebo manston racing har kommit upp i 135+, de mättes både me bil och gps
okej, vill du ha hans jävla msn då!!!!Henry skrev:bensinskalle skrev:mhm nu har ja pratat me ett par polare till, en med Rieju rrx som kommit upp i 100, me org.cylinder, dock me 21 mm förgasare...
En annan, me Hebo manston racing har kommit upp i 135+, de mättes både me bil och gps
Hebo manston i 135+?
jo tjena ta bild på gps så tror jag dig.
"Nu har jag pratat med ett par polare"
Världens äldsta lögn.
håller helt med dig!! folk litar alldeles för mycket på moped och bilmätare, bilmätaren visar ju lite mer rätt än mopedens men ingen av dom visar 100% rätt, det gör bara gps!!Medwurst skrev:Henry har rätt så in i helvete. Jag blir fan rädd när jag läser era andras inlägg. En moppe med effektrör och org förgasare samt 13/53 drevning gör 85-90 MAX!. Min Derbi Senda 06 sm med turbokit och ostrypt cdi gjorde 83.7 km/h med 13/53 drevning. Och den gjorde 86.6 med 14/53 och den orkade dock inte riktigt varva ut med 14 drevet fram. Med 12 drev fram gjorde den 81 km/h allt enligt en GPS. Medans när farsan körde bakom mig en gång så stod hans mätare på 95 km/h och jag körde max. Dvs 10 km/h visade bilmätaren fel(volvo v70 03a). Fysikenslagar gäller även moppar. Inte ens ronkens mt5a som är bland det värsta jag sett går i några 130 km/h och där snackar vi portat till max med de värsta grejerna som går att få tag på och göra själv. Tror man att en moppe med en cylinder för 2000kr och ett rör för 1500kr gör 130 km/h så lever man i en drömvärld.
Medwurst skrev:Henry har rätt så in i helvete. Jag blir fan rädd när jag läser era andras inlägg. En moppe med effektrör och org förgasare samt 13/53 drevning gör 85-90 MAX!. Min Derbi Senda 06 sm med turbokit och ostrypt cdi gjorde 83.7 km/h med 13/53 drevning. Och den gjorde 86.6 med 14/53 och den orkade dock inte riktigt varva ut med 14 drevet fram. Med 12 drev fram gjorde den 81 km/h allt enligt en GPS. Medans när farsan körde bakom mig en gång så stod hans mätare på 95 km/h och jag körde max. Dvs 10 km/h visade bilmätaren fel(volvo v70 03a). Fysikenslagar gäller även moppar. Inte ens ronkens mt5a som är bland det värsta jag sett går i några 130 km/h och där snackar vi portat till max med de värsta grejerna som går att få tag på och göra själv. Tror man att en moppe med en cylinder för 2000kr och ett rör för 1500kr gör 130 km/h så lever man i en drömvärld.
vi snacka om de är möjligt att en moppe kan komma över 120 km/h, med hypercylle osv.... går inte de???Medwurst skrev:Henry har rätt så in i helvete. Jag blir fan rädd när jag läser era andras inlägg. En moppe med effektrör och org förgasare samt 13/53 drevning gör 85-90 MAX!. Min Derbi Senda 06 sm med turbokit och ostrypt cdi gjorde 83.7 km/h med 13/53 drevning. Och den gjorde 86.6 med 14/53 och den orkade dock inte riktigt varva ut med 14 drevet fram. Med 12 drev fram gjorde den 81 km/h allt enligt en GPS. Medans när farsan körde bakom mig en gång så stod hans mätare på 95 km/h och jag körde max. Dvs 10 km/h visade bilmätaren fel(volvo v70 03a). Fysikenslagar gäller även moppar. Inte ens ronkens mt5a som är bland det värsta jag sett går i några 130 km/h och där snackar vi portat till max med de värsta grejerna som går att få tag på och göra själv. Tror man att en moppe med en cylinder för 2000kr och ett rör för 1500kr gör 130 km/h så lever man i en drömvärld.
De flesta som började sin moped karriär på moppenet vet hur rimligt saker och ting är.Henry skrev:Medwurst skrev:Henry har rätt så in i helvete. Jag blir fan rädd när jag läser era andras inlägg. En moppe med effektrör och org förgasare samt 13/53 drevning gör 85-90 MAX!. Min Derbi Senda 06 sm med turbokit och ostrypt cdi gjorde 83.7 km/h med 13/53 drevning. Och den gjorde 86.6 med 14/53 och den orkade dock inte riktigt varva ut med 14 drevet fram. Med 12 drev fram gjorde den 81 km/h allt enligt en GPS. Medans när farsan körde bakom mig en gång så stod hans mätare på 95 km/h och jag körde max. Dvs 10 km/h visade bilmätaren fel(volvo v70 03a). Fysikenslagar gäller även moppar. Inte ens ronkens mt5a som är bland det värsta jag sett går i några 130 km/h och där snackar vi portat till max med de värsta grejerna som går att få tag på och göra själv. Tror man att en moppe med en cylinder för 2000kr och ett rör för 1500kr gör 130 km/h så lever man i en drömvärld.
Tack för att fler förklarar för dom, du verkar vettig.
Medwurst skrev:samma som här, medwurst. Du är dock svår att missa på mnf mr hamburgerHenry skrev:hahah, jävlar vad du ägde dom nu.Medwurst skrev: De flesta som började sin moped karriär på moppenet vet hur rimligt saker och ting är.
Nick på MNF grabben?
de e inte omöjligt för en crossmoped att toppa över 100 med bara eftekt... min toppar 105 med bara dragen plugg bytt förgasare och 13 48 drevnig... en DracFredde92 skrev:hehe, jo det dånar en hel del, men bra gick den iaf. har fortfarende svårt att tro att din Senda gör 90 med 14/70 och effektrör. det skulle juh betyda att om du drevade 13/53 så skulle den göra 105-110 km/h vilket är en mindre omöjlighet för en crossmoped med bara effektrör?chifen skrev:ingen fara att dra ut den... tk är så jävla drygt.. låter över hela sverige.. min går runt 90 med 14/70 drevningtk kan ju suga för jag drar allt med tk och originalcylle ändå:) drac som Senda... orka låta så mycket
MVH Fredrik
hmm......belive it when i se itanygjo skrev:de e inte omöjligt för en crossmoped att toppa över 100 med bara eftekt... min toppar 105 med bara dragen plugg bytt förgasare och 13 48 drevnig... en DracFredde92 skrev:hehe, jo det dånar en hel del, men bra gick den iaf. har fortfarende svårt att tro att din Senda gör 90 med 14/70 och effektrör. det skulle juh betyda att om du drevade 13/53 så skulle den göra 105-110 km/h vilket är en mindre omöjlighet för en crossmoped med bara effektrör?chifen skrev:ingen fara att dra ut den... tk är så jävla drygt.. låter över hela sverige.. min går runt 90 med 14/70 drevningtk kan ju suga för jag drar allt med tk och originalcylle ändå:) drac som Senda... orka låta så mycket
MVH Fredrik
bensinskalle skrev:de spelar ingen roll vad du än skriver, för drygfan har bestämt sig, och då är de så... du vet henry tror att han äger världen, för han är medlem på *mnf*, så allt han säger är våran lag!!!!
för vi är helt dumma i huvet, och tror vad vi själva vill tro, min moppe toppar 150 original ^^ xD