hej. jag har en yamaha aerox toyota racing -03 med polini sport 70cc, malossi fly clutch, Hebo variator och leovince zx rör. problemet är att den inte svarar för än på runt 6-7000 varv men när den väl gör det så accar den som bara den. vad ska jag göra för att den ska dra redan från början??!?!?:D
Senast redigerad av pyssen den 17 juni 2010, 19:02, redigerad totalt 1 gånger.
bara lite hårdare tryckfjäder än orginal om du inte har förgasare?
lättare vikter.
Ställ in förgasaren, om du köper en 17,5a eller en 19 kommer den gå mycket bättre och kanske är det det också. Dem är lättare att ställa in rätt mängd av bensin och luft.
Har haft nästan exakt samma setup som dig fast en stage 6 70 cc och en 19 black edition men 4.5 grams viktiter i och den gas reste och axxa som fan dirreckt...
han bara lite hårdare kopplingsfjädrar och lite håradre tryckfjäder än orginal.
jag har ju kopplingsfjädrarna som hör till malossi fly clutch, dom satt i redan när jag fick paketet. men munstycken och sånt då? och vilken förgasare rekommenderas? sen fick jag med en v-ring till själva variatorkittet, ska den va på för bästa prestanda eller ska jag ta av den?
så dom kopplingsfjädrar som följde med den nya kopplingen går inte? jag har också svarta, gröna och gula kopplingsfjädrar. dom gula e hårdast. vad ska jag ha då?