Tjo, undrar om nån har tips för att fixa nudebar på SpeedFight?
Har funderat på om det skulle gå att göra nåt av originalmätarna och typ göra ett litet ''mätarhus''? Nån som kan länka en bra tutorial för att fixa nudebar ''som vanligt''? Skulle kunna göra det till ett litet projekt och fixa bilder när det är klart om det önskas
Tja, har en Yamaha Jog RR och har också funderat lite på nudebar, men vill inte köpa massa nya mätare, har också funderat lite på att bygga något mätarhus av något slag, om man typ ska göra någon kåpa av spackel eller vettefan
Jolly skrev:Tja, har en Yamaha Jog RR och har också funderat lite på nudebar, men vill inte köpa massa nya mätare, har också funderat lite på att bygga något mätarhus av något slag, om man typ ska göra någon kåpa av spackel eller vettefan
Ja tror de kan bli rätt najs, man kan ju göra nåt lite mer kompakt och stilrent. Nog kan man klippa och klistra med en orginalkåpa kanske?
Både på min SpeedFight2 och på din jog RR för den delen.
Jag personligen vill ha traditionella mätare och inte Kosos digitaltjafs
Plus att det nog går att få tag på originalkåporna rätt billigt på blocket eller nåt
Jolly skrev:Men vafan bättre än inget, om man inte moddar inte den i typ kåpan under styret?
Skulle väl också gå, men man kommer ju få nackspärr om man ska sitta och glo neråt stup i kvarten
haha nej men det var mer bara för att man ska kunna kolla soppamätare olja och sån skit, man behöver ju inte kolla hastighetsmätaren varannan sekund xD
Jolly skrev:Men vafan bättre än inget, om man inte moddar inte den i typ kåpan under styret?
Skulle väl också gå, men man kommer ju få nackspärr om man ska sitta och glo neråt stup i kvarten
haha nej men det var mer bara för att man ska kunna kolla soppamätare olja och sån skit, man behöver ju inte kolla hastighetsmätaren varannan sekund xD
jag har nudebar på min speedfight 2. och mätare är bara jobbigt. om du kör orginal är det bara att ligga gasen i botten eller lite mer en halvgas, dom lägerna funkar på alla vägar men om du kör trimmat så är det juh en annan sak. ibörjan när jag inte hade en mätare var jag lite "rädd" och sånt men nu skiter man i det jag kollar bara ner i tanken och ser hur mkt soppa jag har och det samma med olja och hastigheten lär man sig genom att åka bakom bilar och sen lär man sig hur mkt man ska gasa det gäller att man har koll
kevinspeedfight skrev:jag har nudebar på min speedfight 2. och mätare är bara jobbigt. om du kör orginal är det bara att ligga gasen i botten eller lite mer en halvgas, dom lägerna funkar på alla vägar men om du kör trimmat så är det juh en annan sak. ibörjan när jag inte hade en mätare var jag lite "rädd" och sånt men nu skiter man i det jag kollar bara ner i tanken och ser hur mkt soppa jag har och det samma med olja och hastigheten lär man sig genom att åka bakom bilar och sen lär man sig hur mkt man ska gasa det gäller att man har koll
Jo det blir nog vanligt nudebar, drog på Hebosystemet igår.
Och från att ha gjort 55 med ok acc så gör den 70 med ett jävulens acc
En sak jag undrar bara är att den går lite segt fram till 10km/h sen skjuter den iväg utav bara helvete, och när den blivit varm så verkar accet sjunka lite. Vad kan detta bero på? Inget annat än Hebosystemet är ditsatt eller bytt, ska kolla om variatorstrypningen är borta idag.
kevinspeedfight skrev:jag har nudebar på min speedfight 2. och mätare är bara jobbigt. om du kör orginal är det bara att ligga gasen i botten eller lite mer en halvgas, dom lägerna funkar på alla vägar men om du kör trimmat så är det juh en annan sak. ibörjan när jag inte hade en mätare var jag lite "rädd" och sånt men nu skiter man i det jag kollar bara ner i tanken och ser hur mkt soppa jag har och det samma med olja och hastigheten lär man sig genom att åka bakom bilar och sen lär man sig hur mkt man ska gasa det gäller att man har koll
Jo det blir nog vanligt nudebar, drog på Hebosystemet igår.
Och från att ha gjort 55 med ok acc så gör den 70 med ett jävulens acc
En sak jag undrar bara är att den går lite segt fram till 10km/h sen skjuter den iväg utav bara helvete, och när den blivit varm så verkar accet sjunka lite. Vad kan detta bero på? Inget annat än Hebosystemet är ditsatt eller bytt, ska kolla om variatorstrypningen är borta idag.
om du har v-ringen kvar så gör den inte 70km/h så det är inte felet, men om du inte har bytt munstycke i förgasaren så måste du göra det för annars så får den för lite bensin om du kör med orginalmunstycket
kevinspeedfight skrev:jag har nudebar på min speedfight 2. och mätare är bara jobbigt. om du kör orginal är det bara att ligga gasen i botten eller lite mer en halvgas, dom lägerna funkar på alla vägar men om du kör trimmat så är det juh en annan sak. ibörjan när jag inte hade en mätare var jag lite "rädd" och sånt men nu skiter man i det jag kollar bara ner i tanken och ser hur mkt soppa jag har och det samma med olja och hastigheten lär man sig genom att åka bakom bilar och sen lär man sig hur mkt man ska gasa det gäller att man har koll
Jo det blir nog vanligt nudebar, drog på Hebosystemet igår.
Och från att ha gjort 55 med ok acc så gör den 70 med ett jävulens acc
En sak jag undrar bara är att den går lite segt fram till 10km/h sen skjuter den iväg utav bara helvete, och när den blivit varm så verkar accet sjunka lite. Vad kan detta bero på? Inget annat än Hebosystemet är ditsatt eller bytt, ska kolla om variatorstrypningen är borta idag.
om du har v-ringen kvar så gör den inte 70km/h så det är inte felet, men om du inte har bytt munstycke i förgasaren så måste du göra det för annars så får den för lite bensin om du kör med orginalmunstycket
Det fanns nån sida som sålde ''Lilla sportkittet'', kommer inte ihåg vad den hette. Där fick man ju massa munstycken och variatorvikter så jag
tänkte köra på det då, vad för storlek kan funka tro?
Hittade rätt munstyckesats, väntar bara på pengar så ska jag beställa från Twostroke.se Så får vi se hur det kan gå, ska följa en guide som jag hittat slaviskt så blir det nog bra