Har en Peugeot Jetforce TSDI - 03 som jag vill trimma. Har hört att en dragen v-ring kan sabba hela mopeden och ett avgasrör kan ajg inte sätta dit eftersom mina föräldrar inte tillåter mig att trimma.. Gameboy-trim är därför enda alternativet som bör gå till Min moppe eftersom insprutningen är teknisk styrd.. Men använder man samma mjukvara som till en aprilia?
Är ganska säker på att dragen v-ring inte kommer göra någonting mer än att den går lite snabbare
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
2stroke4ever skrev:hahahaha en dragen v-ring förstör ingenting!
hehe nej det gör det inte, där emot så minskar du bränsleförbrukningen å ökar livslängden på remen, då v-ringen gör så att remen slirar å motorn kommer upp i högre varv.
En polares har skärt 2 gånger tack vare dragen v-ring (troligen). Då dom ligger på nästan för snål blandning från butikerna i sverige men när du stryper av dom ( så kallat gameboy trim)så ändrar du hur mycket bensin + att du tar bort varvstoppet.
ml65 skrev:En polares har skärt 2 gånger tack vare dragen v-ring (troligen). Då dom ligger på nästan för snål blandning från butikerna i sverige men när du stryper av dom ( så kallat gameboy trim)så ändrar du hur mycket bensin + att du tar bort varvstoppet.
Det beror inte på att v-ringen är borta.
Det är snarare skonsammare mot motorn med v-ringen borta då variatorn kan expandera fritt och slipper varva så förbannat som den får göra med den på.
Att din polares moped har skurit beror på något helt annat, kanske skit bakom styret?
ml65 skrev:En polares har skärt 2 gånger tack vare dragen v-ring (troligen). Då dom ligger på nästan för snål blandning från butikerna i sverige men när du stryper av dom ( så kallat gameboy trim)så ändrar du hur mycket bensin + att du tar bort varvstoppet.
Det är snarare skonsammare mot motorn med v-ringen borta då variatorn kan expandera fritt och slipper varva så förbannat som den får göra med den på.
Att din polares moped har skurit beror på något helt annat, kanske skit bakom styret?
Så är det säkert. Men varför gameboy trimmar man över huvudtaget då ?
Så är det säkert. Men varför gameboy trimmar man över huvudtaget då ?
För att strypa av boxen som styr hela mopeden! så den går så mycket den orkar! man lixsom tar bort alla strypningar.
A3R0X skrev:Börja med att dra V-ringen , det kommer ge dig lite mer topphastighet. Det kan absolut inte "förstöra" din moped på nått sätt.
antagligen var det så från början men någon gjorde först en ''easy way'' alltså plugga in datorn och tryck kör typ sen klart sen kom någon änu smartartare på att ''jag kan tjäna pengar'' och lade in programet på ett tomt gameboy spel och sålde runt ''spelan'' för alla har eller vet nån som har en gammal gameboy