Speedfight 2 -02 går dåligt i maxfart

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Gotyx
Elmoped

Speedfight 2 -02 går dåligt i maxfart

Inlägg av Gotyx »

Jag har en speedfight 2 -02a som går dåligt i maxfart, den blir även sur om den får stå avstängd bara en kort stund. + att den dör på tomgång

Det började förra veckan ungefär när mätaren nådde 70 så började gasen "släppa" eller hur jag ska säga. Det känndes ungefär som om någon satt och duttade på bakbromsen tills jag låg under 70 igen och varvtalet går ner ungefär som om den ska dö. Men precis under 70 så varvar den upp igen och det blir samma veva om igen. I helgen känndes den värre eftersom samma problem uppstår precis efter 60 på mätaren nu. Vi har nyss gjort rent förgasaren och luftfiltret så jag tvivlar på att det kan vara skräp i förgasaren även om det känns som det.

Det jag gjort med moppen är tagit ur pluggen i mynningen på mitt Stage6 pro replica rör, dragen v-ring, 6,5g vikter istället för 8,5g som är orginal på speedfight.

Många polare har sagt olika saker, det jag hört är att byta huvudmunstycke i förgasaren, skaffa nytt tändstift, skaffa ny CDI box utan spärr, ställa in tomgångsskruven och luftskruven. Vet någon vad felet kan vara?
YEAAAAAAA!
Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN

Inlägg av Maltyboy »

Tror det är cdin som bryter, dock inte säker!
199 Lives

THE POWER OF DREAMS
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket

Inlägg av karlssonlysekil »

Maltyboy skrev:Tror det är cdin som bryter, dock inte säker!
CDI;n bryter inte vid 70. Jag hade nyss en speedfight 2 -02 och jag fick upp den i 80 km/h med enbart Yasuni rör.

Men att den dör på tomgång är ju pga luftskruven/tomgångsskruven.
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
Gotyx
Elmoped

Inlägg av Gotyx »

karlssonlysekil skrev:
CDI;n bryter inte vid 70. Jag hade nyss en speedfight 2 -02 och jag fick upp den i 80 km/h med enbart Yasuni rör.
Men CDI-boxen bryter väl bara vid ett visst varvtal inte en hastighet? kan detvara cdin som spökar ändå tro?
YEAAAAAAA!
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket

Inlägg av karlssonlysekil »

Gotyx skrev:
karlssonlysekil skrev:
Men CDI-boxen bryter väl bara vid ett visst varvtal inte en hastighet? kan detvara cdin som spökar ändå tro?
Sant, men jag hade betydligt lättare vikter än vad du har = min speedfight varvade på tok för mycket (hade inte ork till att byta vikter).
Så jag tror inte det är cdi
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
Gotyx
Elmoped

Inlägg av Gotyx »

karlssonlysekil skrev:
Gotyx skrev:
karlssonlysekil skrev: CDI;n bryter inte vid 70. Jag hade nyss en speedfight 2 -02 och jag fick upp den i 80 km/h med enbart Yasuni rör.
Sant, men jag hade betydligt lättare vikter än vad du har = min speedfight varvade på tok för mycket (hade inte ork till att byta vikter).
Så jag tror inte det är cdi
Ok tack för svar och hjälp :)
YEAAAAAAA!
Pontooz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pontooz »

Det måste vara andra växeln som flyger i så att den segar ner? Du har för tunga vikter. Sätt i 1-2g lättare vikter så kommer moppen varva lite mer och axxa bättre och gå lika snabbt :D
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

har du originalmunstycket på? byt isf med cirka 12 storlekar
Användarens profilbild
Gotyx
Elmoped

Inlägg av Gotyx »

puttrish skrev:har du originalmunstycket på? byt isf med cirka 12 storlekar
Ska prova det, kan du förklara varför den krånglar med för litet munstycke helt plötsligt? Behöver förklaring till farsan varför jag måste byta upp i storlek helt plötsligt
YEAAAAAAA!
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Har moppen gått bra tidigare och prblemet bara plötsligt uppstått så är det antagligen inte munstycket som är varken för stort eller för litet utan problemet är att något annat hänt. Jag skulle först och främst kontrollera om flottören är okej i förgasaren för jag tycker att det låter som om problemet sitter där och att flottö ren inte tätar som den ska.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Gotyx
Elmoped

Inlägg av Gotyx »

runners skrev:Har moppen gått bra tidigare och prblemet bara plötsligt uppstått så är det antagligen inte munstycket som är varken för stort eller för litet utan problemet är att något annat hänt. Jag skulle först och främst kontrollera om flottören är okej i förgasaren för jag tycker att det låter som om problemet sitter där och att flottö ren inte tätar som den ska.
Kollade det idag, flottören är hel och tätar som den ska. Helt rengjord idag men problemet kvarstår
YEAAAAAAA!
Låst