tack på förhand.

alltså är du dum `? finns inga block att köpa som är matchade mot cylindernstylepro skrev:köp nytt snåljåp!!!
kopierat från kilhages sidaFörstår vad du menar! Du måste matcha blockets kanaler till 76.5mm och sedan fräsa spår för veven.. Wink Tror inte kilhage utför såna jobb men vet att ABG team fräser
Shit , dummare än jag troddefax110 skrev:alltså är du dum `? finns inga block att köpa som är matchade mot cylindernstylepro skrev:köp nytt snåljåp!!!
kopierat från kilhages sidaFörstår vad du menar! Du måste matcha blockets kanaler till 76.5mm och sedan fräsa spår för veven.. Wink Tror inte kilhage utför såna jobb men vet att ABG team fräser
Steg 1
Här matchar jag blockets kanaler efter cylinderns kanaler optimalt. Om du ska köra på lite vassare cylindrar som har annan form än standard cylinderns kanaler så är det här portningen absolut nödvändig. Hur stor effekt ökninng det här ger beror mycket på vilken cylinder det gäller.
* Rensa bort gjutskägg
* Matcha blocket till cylinderns kanaler optimalt
* Finare yta
Pris: 250:-
Steg 2
Förutom det som ingår i steg 1 modifierar jag vevhuset på ett sånt sätt så att färskgaserna kan röra sig så bra som möjligt mellan membranet och cylinderns kanaler. Detta leder till en stor effektökning jämnfört med steg 1 över hela registret
* Rensa bort gjutskägg
* Matcha blocket till cylinderns kanaler optimalt
* Finare yta
* Optimalt flöde mellan membran och cylinderns kanaler
Pris: 500:-
jävligt bra priser om jag säger så
mjo men som du skrev det blev det ju inte riktigt rätt ? matcha blockets portar till 76.7mm = fel det är den storleken man måste ha där veven ska sitta och fräsa spår för veven är väll inte heller nån bra ''term'' för detDaaanne skrev:Nej han gör inte sånt jobb.. Inte helt dum i huvudet då men dumt gjort att citera mitt inlägg med hans portningslista och det jag skrev om var fräsning..fax110 skrev:aha det måste han också ha, men utför inte kilhage sådant då ?
o jag hoppas inte du tyckte jag e dum?
Tror du verkligen man kommer åt genom att svarva? NEJ , man använder sig av en CNC fräs.fax110 skrev:mjo men som du skrev det blev det ju inte riktigt rätt ? matcha blockets portar till 76.7mm = fel det är den storleken man måste ha där veven ska sitta och fräsa spår för veven är väll inte heller nån bra ''term'' för detDaaanne skrev:Nej han gör inte sånt jobb.. Inte helt dum i huvudet då men dumt gjort att citera mitt inlägg med hans portningslista och det jag skrev om var fräsning..fax110 skrev:aha det måste han också ha, men utför inte kilhage sådant då ?
o jag hoppas inte du tyckte jag e dum?
pappa jobbar på en ''cnc fabrik'' med dom flesta maskiner man har användning för och vi brukar vara där å ''leka'' med maskinerna på kvällarna så jag vet nog var en svarv och en fräs är men när man fräser upp blocket så heter det verkligen inte ''fräsa spår''Daaanne skrev:Tror du verkligen man kommer åt genom att svarva? NEJ , man använder sig av en CNC fräs.fax110 skrev:mjo men som du skrev det blev det ju inte riktigt rätt ? matcha blockets portar till 76.7mm = fel det är den storleken man måste ha där veven ska sitta och fräsa spår för veven är väll inte heller nån bra ''term'' för detDaaanne skrev: Nej han gör inte sånt jobb.. Inte helt dum i huvudet då men dumt gjort att citera mitt inlägg med hans portningslista och det jag skrev om var fräsning..
Då kan du väl säga vilket ord man bör använda....fax110 skrev:pappa jobbar på en ''cnc fabrik'' med dom flesta maskiner man har användning för och vi brukar vara där å ''leka'' med maskinerna på kvällarna så jag vet nog var en svarv och en fräs är men när man fräser upp blocket så heter det verkligen inte ''fräsa spår''Daaanne skrev:Tror du verkligen man kommer åt genom att svarva? NEJ , man använder sig av en CNC fräs.fax110 skrev: mjo men som du skrev det blev det ju inte riktigt rätt ? matcha blockets portar till 76.7mm = fel det är den storleken man måste ha där veven ska sitta och fräsa spår för veven är väll inte heller nån bra ''term'' för det
Ta kontakt med dom genom deras hemsida?bigbore niclas skrev:någon som vet vad amg racing tar betalt för att borra upp vevhuset och porta motorblocket??