borra motorblocket och vevhuset

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
bigbore niclas
Elmoped

borra motorblocket och vevhuset

Inlägg av bigbore niclas »

hejsan. jag har tänk köpa malossi 87cc bigbore cylindern till min aerox. men jag har fått lite problem och undrar om någon vet någon kunnig som kan göra detta för en billig peng. man måste borra upp vevhuset till 76,5mm och göra något jobb med motorblocket.

tack på förhand. :D
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

lämna in till någon som matchportar block osv. tex kilhage?

http://kilhagetuning.com/
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
bigbore niclas
Elmoped

tack =)
Daaanne
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

Förstår vad du menar! Du måste matcha blockets kanaler till 76.5mm och sedan fräsa spår för veven.. ;) Tror inte kilhage utför såna jobb men vet att ABG team fräser
stylepro
Elmoped

Inlägg av stylepro »

köp nytt snåljåp!!!
Junior-Biffen
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

stylepro skrev:köp nytt snåljåp!!!
alltså är du dum `? finns inga block att köpa som är matchade mot cylindern
Förstår vad du menar! Du måste matcha blockets kanaler till 76.5mm och sedan fräsa spår för veven.. Wink Tror inte kilhage utför såna jobb men vet att ABG team fräser
kopierat från kilhages sida

Steg 1

Här matchar jag blockets kanaler efter cylinderns kanaler optimalt. Om du ska köra på lite vassare cylindrar som har annan form än standard cylinderns kanaler så är det här portningen absolut nödvändig. Hur stor effekt ökninng det här ger beror mycket på vilken cylinder det gäller.

* Rensa bort gjutskägg
* Matcha blocket till cylinderns kanaler optimalt
* Finare yta

Pris: 250:-
Steg 2

Förutom det som ingår i steg 1 modifierar jag vevhuset på ett sånt sätt så att färskgaserna kan röra sig så bra som möjligt mellan membranet och cylinderns kanaler. Detta leder till en stor effektökning jämnfört med steg 1 över hela registret

* Rensa bort gjutskägg
* Finare yta
* Optimalt flöde mellan membran och cylinderns kanaler

Pris: 500:-

jävligt bra priser om jag säger så :)
Daaanne
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

fax110 skrev:
alltså är du dum `? finns inga block att köpa som är matchade mot cylindern
Förstår vad du menar! Du måste matcha blockets kanaler till 76.5mm och sedan fräsa spår för veven.. Wink Tror inte kilhage utför såna jobb men vet att ABG team fräser
kopierat från kilhages sida

Steg 1

Här matchar jag blockets kanaler efter cylinderns kanaler optimalt. Om du ska köra på lite vassare cylindrar som har annan form än standard cylinderns kanaler så är det här portningen absolut nödvändig. Hur stor effekt ökninng det här ger beror mycket på vilken cylinder det gäller.

* Rensa bort gjutskägg
* Finare yta

Pris: 250:-
Steg 2

Förutom det som ingår i steg 1 modifierar jag vevhuset på ett sånt sätt så att färskgaserna kan röra sig så bra som möjligt mellan membranet och cylinderns kanaler. Detta leder till en stor effektökning jämnfört med steg 1 över hela registret

* Rensa bort gjutskägg
* Finare yta
* Optimalt flöde mellan membran och cylinderns kanaler

Pris: 500:-

jävligt bra priser om jag säger så :)
Shit , dummare än jag trodde :) Står absolut ingenting om fräsning till vevpartiet. Och ja , jag vet vad kilhage gör för jobb för brukar prata med honom angående portningar....
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

aha det måste han också ha, men utför inte kilhage sådant då ?

o jag hoppas inte du tyckte jag e dum ;)?

men i övrigt så har du lagt 10k på cylinder och vev + rör + förgasare + clutch,varr osv sen så vill du få det att passa för en billig peng det känns ju bra eftersom att ju mer pengar du lägger på portningen av blocket ju mer/bättre effekt kommer du få
Daaanne
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

fax110 skrev:aha det måste han också ha, men utför inte kilhage sådant då ?

Nej han gör inte sånt jobb.. Inte helt dum i huvudet då men dumt gjort att citera mitt inlägg med hans portningslista och det jag skrev om var fräsning.. :P
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

Daaanne skrev:

Nej han gör inte sånt jobb.. Inte helt dum i huvudet då men dumt gjort att citera mitt inlägg med hans portningslista och det jag skrev om var fräsning.. :P
mjo men som du skrev det blev det ju inte riktigt rätt ? matcha blockets portar till 76.7mm = fel det är den storleken man måste ha där veven ska sitta och fräsa spår för veven är väll inte heller nån bra ''term'' för det
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

heter man stylepro så får man direkt en stämpel som snål!
Daaanne
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

fax110 skrev:
Daaanne skrev:

mjo men som du skrev det blev det ju inte riktigt rätt ? matcha blockets portar till 76.7mm = fel det är den storleken man måste ha där veven ska sitta och fräsa spår för veven är väll inte heller nån bra ''term'' för det
Tror du verkligen man kommer åt genom att svarva? NEJ , man använder sig av en CNC fräs.
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

JagHarEnDerbi skrev:
heter man stylepro så får man direkt en stämpel som snål!
HAHA jag håller med!
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

Daaanne skrev:
fax110 skrev:
Daaanne skrev: Nej han gör inte sånt jobb.. Inte helt dum i huvudet då men dumt gjort att citera mitt inlägg med hans portningslista och det jag skrev om var fräsning.. :P
Tror du verkligen man kommer åt genom att svarva? NEJ , man använder sig av en CNC fräs.
pappa jobbar på en ''cnc fabrik'' med dom flesta maskiner man har användning för och vi brukar vara där å ''leka'' med maskinerna på kvällarna så jag vet nog var en svarv och en fräs är men när man fräser upp blocket så heter det verkligen inte ''fräsa spår''
Daaanne
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

fax110 skrev:
Daaanne skrev:
fax110 skrev: mjo men som du skrev det blev det ju inte riktigt rätt ? matcha blockets portar till 76.7mm = fel det är den storleken man måste ha där veven ska sitta och fräsa spår för veven är väll inte heller nån bra ''term'' för det
pappa jobbar på en ''cnc fabrik'' med dom flesta maskiner man har användning för och vi brukar vara där å ''leka'' med maskinerna på kvällarna så jag vet nog var en svarv och en fräs är men när man fräser upp blocket så heter det verkligen inte ''fräsa spår''
Då kan du väl säga vilket ord man bör använda.... :lol:
bigbore niclas
Elmoped

abg

fräser abg de som behövs för big bore cylindern då? till en aerox. om dom gör de kan någon länka en sida?
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
bigbore niclas
Elmoped

tackar för allt :D
bigbore niclas
Elmoped

amg

någon som vet vad amg racing tar betalt för att borra upp vevhuset och porta motorblocket?? :lol:
Daaanne
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Re: amg

Inlägg av Daaanne »

bigbore niclas skrev:någon som vet vad amg racing tar betalt för att borra upp vevhuset och porta motorblocket?? :lol:
Ta kontakt med dom genom deras hemsida?
Låst