Trimma Mt5

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Bud3r
Elmoped

Trimma Mt5

Inlägg av Bud3r »

Hej! Min kompis har en Honda Mt5 som vi skulle vilja få lite mer fart i. Den går i 40 nu och vi vill bara ha den lite piggare, 55-60 nånting utan att behöva lägga ut massa pengar.Kan man byta topplockspackning till en tunnare för högre kompression, dra någon strypning eller något? Har hört att det finns en vid insuget, men jag har ingen aning. Kom gärna med tips för jag är inte så kunnig med de lite äldre mopederna:)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

väldigt svårt att trimma mt5 med original cylinder på..
Bud3r
Elmoped

Inlägg av Bud3r »

KarlssoN^ skrev:väldigt svårt att trimma mt5 med original cylinder på..
okej, går inte ens att få upp den några kilometer?
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

byt rör, finns galet billiga till mt5, bondtrimma den lite: borra förgasare, jacka kolven? fila på cylindern om någon i närheten har kunskap om det..
MAN MADE HELL
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

jo då, tex ta bort alla strypningar, tror det finns i insuget, plugg i röret, portarna är verkligen cp små :?

det du kan göra, ta bort strypningarna, jacka kolven,
Bud3r
Elmoped

Inlägg av Bud3r »

Vivven skrev:byt rör, finns galet billiga till mt5, bondtrimma den lite: borra förgasare, jacka kolven? fila på cylindern om någon i närheten har kunskap om det..
hmm, det är ju faktiskt inte så svårt. Tror det sitter ett jamarcol eller vad dom heter på den. Det borde väl räcka att fula cylindern o borra förgasaren o lite skit för o få upp den i 50-60? :)
Användarens profilbild
backmannn
Svårstartad skrothög

Inlägg av backmannn »

jag säljer en 65 arsial cylinder för 500 kr har även ett gianelli rör som är det värsta köpe röret till mt för 500
honda mt ska de va:D
Bud3r
Elmoped

Inlägg av Bud3r »

backmannn skrev:jag säljer en 65 arsial cylinder för 500 kr har även ett gianelli rör som är det värsta köpe röret till mt för 500
ska fråga om han är intresserad :D
Låst