Mt5a får ingen bensin

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
MoppeGrabben
Elmoped

Mt5a får ingen bensin

Inlägg av MoppeGrabben »

Tjena, köpte en mt5a för några dagar som hade lite deffekter till exempel att den inte fick någon gnista... Men det är fixat nu.

Men nu så får den ingen benisn... Asså tändstiftet är helt torrt efter jag har försökt starta den...

Kör på en 21mm dellorto förgasare (från scootern) med ett hemmagjort insug där det är ett litet så kallat hopp alltså att "golvet" i insuget är lite lägre än den andra delen av insuget så de kanske blir ett litet stopp, annars är det plant och fint (har inte gjort det helt sj gjorde bara om orginal lite, men det borde inte vara något problem eller?

Vet inte riktigt hur bra kompen ska vara, men asså det känns inte som om det är den bästa. Men kolvringarna utvidjar sig så de borde inte vara något problem, kolven är ny från den förra ägaren.

De flödar bensin när man håller för förgasaren och kickar som det ska...

Har bensinkran om det här något med det att göra... Och har pluggat igen alla hål jag inte använder så den ända slangen te förgasaren är bensinslangen.

Jag och en polare satt och snackade på msn om felet och kom fram till att det kan vara så att den får bensin vid fel tillfälle för att insuget kanske är för långt. Alltså att den tänder när den inte har bensin. Kan detta vara möjligt?

Svar är guld värda!

mvh
MoppeGrabben
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

jag vet inte hur det är med MT5 men är det vacum eller bensinkran ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

willemedDERBIN skrev:jag vet inte hur det är med MT5 men är det vacum eller bensinkran ?
kran lägg upp lite bilder på insuget.

förresten kicka lite och i "öppningen" av förgasaren, sätt handen där. drar den in någon luft där ? alltså känner du luft som strömmar in ner i insuget ?
MoppeGrabben
Elmoped

Inlägg av MoppeGrabben »

Ska prova det imorgon tack för tips! :) Hör av mig då :)
Låst