Personliga påhopp är det ok eller inte?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
psykopatrik
Elmoped

Personliga påhopp är det ok eller inte?

Inlägg av psykopatrik »

I söndags kväll (2010 05 09) satt jag och kollade auktionen och blev sugen på att lägga ett bud.

Eftersom jag skulle upp kl 5 på måndagsmogonen och inte orkade sitta uppe till 24.00 så la jag ett bud som jag tyckte var rimmligt.

Jag höjde budet som låg på 240 kr till 350 kr, kan tyckas en hög höjning men det var vad jag ville betala.

Vad händer då jo jag fick ett pm från en kul kille.

Från: jonte16
Till: psykopatrik
Postat: sön maj 09, 2010 11:04 pm
Rubrik: JA
jävla *fult ord*, nödvändigt att höja så mycket. jävla p12 äckel. lär dig lite folkvett så kanske du slipper bli hatad för resten av ditt tattiga liv.

Är det ok med sådana påhopp eller är det bara jag som är känslig.

Patrik
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

att jonte16 har problem det är ju klart märkbart iaf... å de va ju inget högt bud la direkt...
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Hade det varit ett inlägg på forumet så hade det varit hej svejs.

Men när det gäller pm är jag inte 100% säker på vad som faktiskt gäller. PM är ju trots allt privata meddelanden och det är eran egna priviata kommunikation som hålls där. Är det däremot så att en medlem inte går att få kontroll på ( eftersom det inte finns någon block-funktion ), så är det ut med denne som gäller.

PM:et behöver ju inte läsas, och det är ingen annan som ser vad den ene kallar den andra i PM, till skillnad från det öppna forumet.

Men jag är fullt öppen för andra förslag, det finns ingen regel jag känner till som skulle angå pm, utan det här är min egna uppfattning.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

jag tkr att personiga påhopp, pm så som i forumet ska minst bestraffas med en varning, ÄVEN i pm, om det fortsätter så avstänging???
Användarens profilbild
psykopatrik
Elmoped

Inlägg av psykopatrik »

det senaste från min kompis jonte

Från: jonte16
Till: psykopatrik
Postat: mån maj 10, 2010 11:34 pm
Rubrik: Re: JA
lär dig lite om budande istället jävla p12 -.-
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

bensinskalle skrev:Hade det varit ett inlägg på forumet så hade det varit hej svejs.

Men när det gäller pm är jag inte 100% säker på vad som faktiskt gäller. PM är ju trots allt privata meddelanden och det är eran egna priviata kommunikation som hålls där. Är det däremot så att en medlem inte går att få kontroll på ( eftersom det inte finns någon block-funktion ), så är det ut med denne som gäller.

PM:et behöver ju inte läsas, och det är ingen annan som ser vad den ene kallar den andra i PM, till skillnad från det öppna forumet.

Men jag är fullt öppen för andra förslag, det finns ingen regel jag känner till som skulle angå pm, utan det här är min egna uppfattning.

dock skulle jag heller inte acceptera ett sådant mail som patrik har fått. ge den där jonte en varning, mindst.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
david347
Svårstartad skrothög

Inlägg av david347 »

Riktig Dålig stil tycker jag an borde åka här i från detta forum direkt !
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

han borde åka...
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
david347
Svårstartad skrothög

Inlägg av david347 »

bluerider94 skrev:han borde åka...
Jaa !
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

bensinskalle skrev:Hade det varit ett inlägg på forumet så hade det varit hej svejs.

Jag tycker verkligen inte att personangrepp ska vara okej i pm... Som jag alltid har uppfattat det så är det samma regler i pm som resten av forumet men man kan prata om vadsomhelst som känns lite mer privat alltså sånnt man kanske inte vill att hela forumet ska läsa.. :P

Sen tycker jag inte att man ska bli bannad för något sådant direkt... En varning förs tycker jag men det är ju inte jag som bestämmer :twisted:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
jonte16
Varnad

Inlägg av jonte16 »

Haha seriöst? Se det ur min fattiga synvinkel istället och att någon som inte orkar sitta uppe till 24:00 höjer priset egoistiskt :)
Grilladlax
Elmoped

Inlägg av Grilladlax »

jonte16 skrev:Haha seriöst? Se det ur min fattiga synvinkel istället och att någon som inte orkar sitta uppe till 24:00 höjer priset egoistiskt :)
Vadå egoistisk? Det är väl inte meningen att han ska vara snäll så andra får grejen när han själv vill ha den.
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

jonte16 skrev:Haha seriöst? Se det ur min fattiga synvinkel istället och att någon som inte orkar sitta uppe till 24:00 höjer priset egoistiskt :)
budet han la va ju inte ens högt xD
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

HAHA smart kille, nu fick jag erkännandet jag behövde ;) Varningen kommer strax... ( orkar tyvärr inte sitta och hacka konton... )

Och som du borde veta, en auktion handlar om taktik. Och en sådan höjning som psykopatrik gjorde avskräcker många konkurrenter. Så bara för att du inte har deg att försvara ditt bud med så ger det dig inte rätten att skriva skit till andra.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

iväg dirr!
Användarens profilbild
klurrs_derbi_drd_racing
Farsans gamla zündapp

Inlägg av klurrs_derbi_drd_racing »

JagHarEnDerbi skrev:iväg dirr!
+1

En varning är alldeles för lätt för en sån här grej!
Derbi Drd Racing<3

kolla galleri (:
Användarens profilbild
ercie
Elmoped

Inlägg av ercie »

Jag kan inte heller se att det står någon "budbegränsning" i reglerna. Undra vem som ska lära sig något om aktioner...
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

enligt mig är påhopp värst i pm. I trådar kan det bli mer onödigt snack, som alla kan vara med i. det leder till att alla inte tar åt sig på samma vis.
Svårt såhär på en hemsida, men liksom.... en varning är inget att gråta över "/
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
anve112
Elmoped

Inlägg av anve112 »

själv anser jag att personliga påhopp är väldigt fegt specielt på pm. i forumena är det mer som vad ska vi kalla det.... "skit snack" som inte är direkt till någon. det är klart att man menar den personen men det är värre om man skulle få ett medelande som psykopatrik fick. sedan tycker jag att det ska vara samma regler i pm som i forum och att om man skriver ett medalande så får man en varning och på det andra åker man ut i från sidan
:P
Världen är som en flaska vodka,
den tar alltid slut för tidigt.

Derbi Senda 01 R ;)
Skriv svar