Tjena, ska köpa en cross till sommaren, ska enbart ha den som lekmaskin och då undrar jag vilken storlek jag bör välja, räcker det med 125cc eller en 250 ?
inte så erfaren av crossar men min kompis har en 85:a och en 125:a och jag kan ju säga att efekten från 85:an räcker för att leka med. 125:a skulle jag tagit för dom är lagom storlek far mig iaf är runt 180
tJocke skrev:Tjena, ska köpa en cross till sommaren, ska enbart ha den som lekmaskin och då undrar jag vilken storlek jag bör välja, räcker det med 125cc eller en 250 ?
250 tvåtaktare brukar väll vara rätt så stora? Kanske inte det bästa som lekfordon då
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
köp en 250 2t om du ska leka i typ grustag, vägar osv.. ska du köra på bana också så köp en 125 2t då dom är aning smidigare i din ålder, men ska du som sagt leka utanför banan så rekommenderar jag en 250 då 125 varvar ur direkt och inte har mycket vrid jämfört med en 250...
Sen beror det såklart på om du kört förr eller inte, 250 är lite väl att lära sig växla på om vi säger så och det tar x-antal år innan du hanterar en 125 fullt ut.