stektkorv skrev:med 12-52 drev, vilken fart kan man komma upp i? vill att den ska vara stark men ändå kunna hålla runt 50 och inte varva alldeles för mycke
Jadu, kan vara bra att säga vad du har för moppe, nuvarande/Original drev osv .. Men själv har jag en Derbi, testade 12/53 en gång, inget kul. Halvkass topp 60 km/h, men vägen dit var accet segt som sirap. INget att rekomendera på en Originalare! särskilt inte om du har Sugrörskrök som jag
Noxuz skrev:har en Rieju RRX, allt e original utom munstycket och den e ostypt, jag behöver ett drev som ger högre top hastighet kan man få något tips?
stektkorv skrev:med 12-52 drev, vilken fart kan man komma upp i? vill att den ska vara stark men ändå kunna hålla runt 50 och inte varva alldeles för mycke
Jadu, kan vara bra att säga vad du har för moppe, nuvarande/Original drev osv .. Men själv har jag en Derbi, testade 12/53 en gång, inget kul. Halvkass topp 60 km/h, men vägen dit var accet segt som sirap. INget att rekomendera på en Originalare! särskilt inte om du har Sugrörskrök som jag :P
Kej, men ja har en RRX original. Jag letar efter bra axxs, bryr mig knappast om farten lika mycket :P men, går den under 55 drar ja några strypningar ;)
Jadu, kan vara bra att säga vad du har för moppe, nuvarande/Original drev osv .. Men själv har jag en Derbi, testade 12/53 en gång, inget kul. Halvkass topp 60 km/h, men vägen dit var accet segt som sirap. INget att rekomendera på en Originalare! särskilt inte om du har Sugrörskrök som jag
Kej, men ja har en RRX original. Jag letar efter bra axxs, bryr mig knappast om farten lika mycket men, går den under 55 drar ja några strypningar
Riiikard skrev:
Jadu, kan vara bra att säga vad du har för moppe, nuvarande/Original drev osv .. Men själv har jag en Derbi, testade 12/53 en gång, inget kul. Halvkass topp 60 km/h, men vägen dit var accet segt som sirap. INget att rekomendera på en Originalare! särskilt inte om du har Sugrörskrök som jag :P
Kej, men ja har en RRX original. Jag letar efter bra axxs, bryr mig knappast om farten lika mycket :P men, går den under 55 drar ja några strypningar ;)
Men dra pluggen + 12*52/56 så har du ett bra drag ;)
det som e synd då är att farsan skulle få "RAGE" om ja ens fifflade med pluggar och strypningar
tjena, har en Derbi sende sm extrem -03, ska sätta på gianelli enduro 2t och undrar vad jag ska ha för drev, vill att den ska ha axx och ork men ändå inte varva sönder. tacksamm för svar.
hampz95 skrev:tjena, har en Derbi sende sm extrem -03, ska sätta på gianelli enduro 2t och undrar vad jag ska ha för drev, vill att den ska ha axx och ork men ändå inte varva sönder. tacksamm för svar.
en sak bara
min drac orkar inte 14/56 sedan jag bytte till 17,5 förgasare ? :S har bara de och urpluggat rör.. är det något konstigt med de eller? man måste pressa för att den ska orka 6an
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
en sak bara
min drac orkar inte 14/56 sedan jag bytte till 17,5 förgasare ? :S har bara de och urpluggat rör.. är det något konstigt med de eller? man måste pressa för att den ska orka 6an
en sak bara
Hm, en fråga; Orkade den innan? Dvs när du hade OriginalförgasrarN? Då är det i så fall fel inställning av den nya..
en sak bara
Hm, en fråga; Orkade den innan? Dvs när du hade OriginalförgasrarN? Då är det i så fall fel inställning av den nya..
joo det gjorde den! mycket mer än nu iaf.. Men med vad? testat byte munstycke och den går rent osv, nytt stift :S har även nya crossdäck men kan väll inte va deras fel? ibörjan vet jag de var det för då tog däcket i svingen men de ät fixat
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
Johanczon skrev:min går 55
Med slött acc, men det beror på förgasaren och andra saker ska fixa upp den hehe (A):D
Hmm, skall du dreva den till 70km/h+ så kommer Axxet vara segt som sirap, tvekar på om de ens går : Men har du avstrypt-rör i tankarna så skulle jag satsa på de..