BetaArken skrev:nej min kompis har ett och de låter mkt men de låter gött
hmm okej, har redan beställt ett ^^ men skit samma, det låter nog mindre än mitt Hebo ^^ + att stage6:et ska va pluggat
annars kan du ju packa om ljuddämparen..
nee hebot ska va mitt trimrör, då min mamma ska flytta in till stan och kommer bo mkt nära polishuset och det är mkt snutar så får jag ett pluggat rör av henne och då gick jag med på det för vem tackar nej till ett sprillans nytt rör : P!
Har ett giannelli chrome, urpluggad..men jag kommer upp i samma fart som jag hade förr på original, drygt 50..nu kanske 55-59 typ..ska det inte vara mer?
vet inte vilket rör som är bäst till min stunt neos , funderar på Stage 6 pro replica, MK rör , Polini scooter team eller Leovinci zx elr tt``?
Har 5.5 grams vikter och dragen v-ring.
HanmedNeos skrev:vet inte vilket rör som är bäst till min stunt neos , funderar på Stage 6 pro replica, MK rör , Polini scooter team eller Leovinci zx elr tt``?
HanmedNeos skrev:vet inte vilket rör som är bäst till min stunt neos , funderar på Stage 6 pro replica, MK rör , Polini scooter team eller Leovinci zx elr tt``?
MK röret lr doppler^^
Ok så MK röret är ett lågvarvigt rör menar det att man inte får så hög topp fart utan bättre axx?
MK röret lr doppler^^
Ok så MK röret är ett lågvarvigt rör menar det att man inte får så hög topp fart utan bättre axx?
nja venne riktigt men de ee la ungefär samma top som stage6 lr nått
MK röret lr doppler^^
förstår inte vart alla har fått det ifrån, men ja ska iaf rätta det.
med ett högvarvigt rör så har du mer effekt i motorn. mer effekt = bättre acc och tophastighet (klarar tyngre utväxling vilket ger högre tophastighet).
ett lågvarvigt rör har man bara för att få ner effektkurvan lite. vilket ger enligt mig ett behagligare register och passar bättre för stunt osv.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
förstår inte vart alla har fått det ifrån, men ja ska iaf rätta det.
med ett högvarvigt rör så har du mer effekt i motorn. mer effekt = bättre acc och tophastighet (klarar tyngre utväxling vilket ger högre tophastighet).
ett lågvarvigt rör har man bara för att få ner effektkurvan lite. vilket ger enligt mig ett behagligare register och passar bättre för stunt osv.
ok men går lågvarviga lika bra som högvarviga i toppfarten då lr?
tjena ska kanske köpa ett yasuni R och undrar om det röret komme gå bra med orginalcylindern och den har en stage 6 ljuddämpare så jag undrar om det gör något på effekten?
Tjena tjena.
Jag hoppas ni kan hjälpa mig, fick hem mitt laser xpro som jag har beställde förra veckan. Och som jag tänkte skruva fast i morgon på min Peugeot Jetforce TSDI. När jag kollade på röret så satt flänsen(?) fast, alltså ihop svettsad med avgasröret, så frågan är om det verkligen kommer gå att sätta fast? och kommer jag få något problem med något annat?
(jag är inte high på motorer och sådant)
kan berätta att allt på moppen är orginal, bara variatorbrickan som är bortplockad
Stunt-Nisse skrev:tjena ska kanske köpa ett yasuni R och undrar om det röret komme gå bra med orginalcylindern och den har en stage 6 ljuddämpare så jag undrar om det gör något på effekten?
Stunt-Nisse skrev:tjena ska kanske köpa ett yasuni R och undrar om det röret komme gå bra med orginalcylindern och den har en stage 6 ljuddämpare så jag undrar om det gör något på effekten?
yasuni R är inte till orginal cylinder
R är midrace och Z är för sport/original men testa med R det kan fungera
yasuni R är inte till orginal cylinder
men blir det nå sämre effekt av att det inte e orginal dämparen utan en s6
Vivven skrev:
men blir det nå sämre effekt av att det inte e orginal dämparen utan en s6
nej, och det röret går med original cylindern, min kompis kör med Hebo gp som är ju till midrace 70-80cc och det piskar på gött
yasuni r tycker jag personligen är ett av dom bästa rören till orginalcylindern. går riktigt fint! och fungerar lika bra när man byter upp till värre cylinder också.
nej, det är ingen effektskillnad med den nya ljuddämparen.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller