Hej jag har en Peugeot Speedfighter- 06 och har satt på ett gianelli Avgasrör med 6,8g vikter plus tagit av variatorringen. idag bytte jag munstycke från 52 till 74 plus ett sportluftfilter. När jag kör så går det bra men i mellanåt känns det som moppen inte svara på gasen utan jag får dra lite mer i gasen och sedan så börjar den varva. Beror detta på tex variatorvikterna eller har detta med munstycket att göra. Skulle vara tacksam för svar!
åter som du har för tunga vikter.. Men kör en bit och kolla tändstiftet också för säkerhets skull
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Jag har kört testrundor nu och jag ser att den inte vill varva upp i mellanåt. jag använder väldigt mkt olja eftersom jag inte vill att den ska skära nu under dessa testrundor. Kan det bero på att munstycket är för litet eller för stort? Behöver verkligen hjälp
j4h3d skrev:Jag har kört testrundor nu och jag ser att den inte vill varva upp i mellanåt. jag använder väldigt mkt olja eftersom jag inte vill att den ska skära nu under dessa testrundor. Kan det bero på att munstycket är för litet eller för stort? Behöver verkligen hjälp
Tuta skrev:åter som du har för tunga vikter.. Men kör en bit och kolla tändstiftet också för säkerhets skull
Peugeots motorer ska ha tunga vikter:)
Tror de beror på att där bara är 6 vikter
Jo jag vet, men man kan ändå ha för tunga på peugeotmotorer också
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten