tjena , jag va ute och meka för 2 dagar sen och då såg jag att inne i variatorkåpan så vart det helt svart och massa damm, så jag undrar om man kan spola rent med vattenslang och spola på lite avfettningsmedel. kommer givetvis ta bort remmen först isåfall.
De klart att du kan det! Du kanske behöver inte spola där elstarten går in i blocket (de som variatorkåpan sitter fast i) fast de ska nog inte vara något problem...
MoppeGrabben skrev:De klart att du kan det! Du kanske behöver inte spola där elstarten går in i blocket (de som variatorkåpan sitter fast i) fast de ska nog inte vara något problem...
spruta på fettlösare/bensin eller något annat medel, låt det verka torka sedan runt med en fuktig trasa och försök ta bort så mycket smuts som möjligt, skölj sedan av försiktigt med en slang (utan munstycke!!)
Vivven skrev:spruta på fettlösare/bensin eller något annat medel, låt det verka torka sedan runt med en fuktig trasa och försök ta bort så mycket smuts som möjligt, skölj sedan av försiktigt med en slang (utan munstycke!!)
jag tänkte att du kanske skulle ta bort kopplingen och variatorn när du nämnde att du skulle ta bort remmen..... men om du har en kompressor är det bra att blåsa torrt efteråt
Vivven skrev:jag tänkte att du kanske skulle ta bort kopplingen och variatorn när du nämnde att du skulle ta bort remmen..... men om du har en kompressor är det bra att blåsa torrt efteråt
det går med tryckluft också ja
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.