Behöver hjälp med sp2!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.

Har den nyp/skurit?

Ja
1
50%
Vet ej
1
50%

Antal röster: 2

j4h3d
Elmoped

Behöver hjälp med sp2!

Inlägg av j4h3d »

Hej jag har en Peugeot sp2. Jag har köpt ett trimmrör från gianelli och bytat vikter till 6-7g. (plugg dragen). jag har kört min moppe med samma munstycke i en månad ds stlk 50-55. Jag har vetat att det var ett mkt litet munstyck fast aldrig bytat eftersom det verkar extremt klyddigt!Sedan jg skafat det så har jag haft svårt med att få "up" acc på den Men nu plötsligt när jag gasar så stängs min moppe av. Den startar som vanligt fast så fort jag gasar så dör den. Jag undrar om den har värmenypt eller kan den klara sig om jag byter munsycke? Den brde väl inte starta alls om den har värmenypit? Jag har en till fråga.När jag bytte rör så fanns det en svart "sladd" so gick till orginal avgasröret. Ja vet inte riktigt ad ja sak göra med det. Går det bra med att bara låta det vara ?
Jag har en 2T och har varit försiktigt med Oljan, jag blandar i tanken och låter pumoen uppfylla sin funktion. Jag vill bara veta vad ni tror?

Väldigttacksom för svar!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

byt rubrik så slipper du hänglåset.

Hur mycket olja blandar du i tanken egentligen? När man använder pumpen ska man bara ha i en skvätt olja.

Den har inte skurit. Om motorn hade tagit skada så skulle den va betydligt mer svårstartad

Men ta och byt upp i munstycke om du tror det är för litet
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
j4h3d
Elmoped

Inlägg av j4h3d »

Jag andväner mycket olja. Jag blandar i 0.2% per liter plus oljepumpen. Men motorn kan väl ite ta skada pga av för mycket olja.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Motorn tar inte skada av för mycket olja nej, men tändstiftet kan pajja.

Motorn går inte rent när det blir för mycket olja heller. Oljeblandningen är en kompromiss av att smörja och vara i vägen så lite som möjligt för bensinen.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Zibb
Red Bull

Inlägg av Zibb »

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=15712

Här är guide hur man byter munstycke på en speedfight 2
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

byt upp i munstycke å rengör förgasare och luftfilter.
Låst