Försäkringstråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

felle95 skrev:eu moped
nyteckning, den gamla faller med ägarbytet, så det sköts automatiskt.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
felle95
Elmoped

Inlägg av felle95 »

så man behöver köpa en ny försäkring då för typ 5 k till den nya moppen eller ?
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

felle95 skrev:så man behöver köpa en ny försäkring då för typ 5 k till den nya moppen eller ?
japp, du får återbetalning på den del av försäkringen du inte utnyttjat dock.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
xps_martin
Farsans gamla zündapp

Inlägg av xps_martin »

^Nilsson^ skrev:
chifen skrev:Har ett av historiens fulaste ärr på armbågen sedan den varit bruten (7cm långt och 2cm brett, det är 3 andra ärr på samma arm också från operationer (5cm, 3,5cm och 3,5cm av normal bredd) och jag är rörelserhindrad i armen nu och kan inte ha vänster handflata uppåt och är ganska instabil också då det inte sitter som det ska där inne i armbågen och det knakar och jävlas :)

pengar för det = 0sek. Att vara oförsäkrad är alltid kul :) Speciellt med tanke på alla andra skador jag också har och att jag skadar mig jävligt ofta dessutom. T ex förra sommaren bröt jag handleden, fortfarande lite men från det då de var ett ganska elakt brått så det knäpper och är inte helt stabilt där och nu har jag slitit av ett ledband i fotleden, eftersom ledbandet är helt avslitet så är chansen ganska stor att det aldrig läker och jag kommer vara känslig för att kliva snett resterande delen av livet. Pengarna för det är ju också givetvis 0kr =)

Har en del ledproblem som kommit på senare år också, det knakar, skrapar och knastrar i lederna, jag får ont och går inte att belasta riktigt samt att det glappar lite för mycket på för många ställen och höger axeln brukar kunna ha tendens att ligga på gränsen att hoppa ur led av någon anledning när jag sträcker mig på vissa sätt. Ledproblemen klarar jag mig undan någorlunda nu eftersom jag tränar ganska mycket och har bra grunmuskulatur och styrka samt käkar omega3 men problemen kvarstår ju och försäkring har man ju inget att tjäna på där heller :P

Vad tycker ni om det då? Att vara försäkrad är överskattat 8)
jävlar va kasst vilket försäkringsbolag har du?
född viking ;)
Peugeot Xps Sm -04 <3
TGB Hawk -07
Peugeot Ludix Snake Furious -07 <3
Malaguti XTM -04 :D <33333

when I´m sad I just stop being sad and start being awsome instead, true story! , /"barney stinson"
Skriv svar