TRIMPROBLEM MED PGO BIG MAX!!!!!!!!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
bigmaxfjanten
Elmoped

TRIMPROBLEM MED PGO BIG MAX!!!!!!!!

Inlägg av bigmaxfjanten »

Jag har lite problem angående min pgo big max, den går bara 65-70km/h .
jag skulle vilja få den att gå upp till 75+.

Jag har ett ostrypt trecnigas next-r , större munstycke str 72 tror jag (kom inte riktigt ihåg) men ca 10 storlekar större mitt förra iallafall, jag har tagit bort luftburks strypningen och dragit v-ringen samt bytt till lättare vikter (6,5g).

efter jag drog v-ringen och bytte tyngder så gick den som den skulle men sedan när jag kom upp till runt 50-60km/h så sakta den ner ordentligt och kom sakta upp till runt 65-70. sedan vid 70 den plötsligt sakta ner till 50-60 vid en liten uppförs backe( knappt nån backe man märker av annars).

Så vad är det som är fel och hur skulle jag kunna få den att gå fortare utan att behöva betala större summor pengar till förgasare , cylinder o sånt.????? :?:
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

prova och sätt på org vikter igen samma sak händ med min moppe när jag bytte till lättare vikter
lillens
Elmoped

Re: TRIMPROBLEM MED PGO BIG MAX!!!!!!!!

Inlägg av lillens »

Bäst toppfart får du med orginal avgassysem helt avstrypt(blintarm).7.5g(kan variera) vikter,munstycke ca: 65-75.Min gjorde ungefär 70 avtrypt,med 50cc topperformanse 95 km/h.Med italy racing 70cc, 90 munstycke,något hårdare tryckfjäder,kopplinsfjädrar 40 % 4.7g vikter 100 km/h.Bytte sen till 19mm keihin förgasare,malossi mhr replika avgas,4.4g vikter.Då sjönk toppen till 95 km/h,men med ett mycket bättre ax.PS när mätaren visade 100 km/h var den riktiga farten 85 km/h på min big-max.
bigmaxfjanten
Elmoped

Inlägg av bigmaxfjanten »

ok, ska göra det
Användarens profilbild
eriksson2k
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av eriksson2k »

Jag har kört med 3.2g - sinnes acc. Nu med 4.2g - Sinnes acc och bra topp. :shock: :shock:
Låst