beta rr 04

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
freij
Elmoped

beta rr 04

Inlägg av freij »

tja har en beta rr 04:)

men nu är det så att baklampan lyser bara reagerar inte när jag trycker på bromsen...

och min moppen orkar inte riktigt hålla igång så lampan lyser riktigt starkt asså fram lampan har enduro lysen....

och när jag använder mina blinkers så lyser allt svagare som om blinkersna skulle ta all ström nästan...

tacksam för alla svar och råd! :)
Användarens profilbild
backmannn
Svårstartad skrothög

Inlägg av backmannn »

är det batteri på den så kan det vara det som är slut annars kan generatorn vara dålig
honda mt ska de va:D
freij
Elmoped

Inlägg av freij »

backmannn skrev:är det batteri på den så kan det vara det som är slut annars kan generatorn vara dålig
nej inget batteri på den.. okej är den svår och byta?:(
Användarens profilbild
backmannn
Svårstartad skrothög

Inlägg av backmannn »

ja vet inte riktigt hur det är på beta men har inte 04 ktm motorn ?
honda mt ska de va:D
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Har du inget batteri är det helt naturligt att blinkersena, lysena osv lyser skitsvagt vid tomgång. Testa att varva motorn lite och slå på blinkersen så ska de bli skillnad.

Reagerar inte bromslampan på varken bak- eller frambroms så är förmodligen lampan paj. Den har en lystråd för bakljud och en tråd för bromsljus oftast.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

beta har ej bateri. de är inte så konstigt om dom lyser svagt på tomgången alls, då laddar den bara några watt av va de ska vara. sen om du bytt lyse till ett kraftigare så kanske den inte orkar håla alla lampor med ström samtidigt och de resulterar till svag/dålig belysning. pröva med en lite mildare lampa fram så kanske de blir bättre.

annars så kan dina spolar på statorn rostat eler skit på magneterna på svänghjulet. och de leder också till försämrad ladning.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
freij
Elmoped

Inlägg av freij »

beckvall skrev:beta har ej bateri. de är inte så konstigt om dom lyser svagt på tomgången alls, då laddar den bara några watt av va de ska vara. sen om du bytt lyse till ett kraftigare så kanske den inte orkar håla alla lampor med ström samtidigt och de resulterar till svag/dålig belysning. pröva med en lite mildare lampa fram så kanske de blir bättre.

annars så kan dina spolar på statorn rostat eler skit på magneterna på svänghjulet. och de leder också till försämrad ladning.
okej aa ska titta imorn :P
Låst