dom har gått ca 60 mil sen första start på cylindern och ringarna satt fast nypta på kolven 1 gång... tyckte de gick dåligt så jag fixade till det... slipade lite på kolven
Kan det ha något med att det släppt en yttligare flis från kolven?
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
-TeddaN- skrev:Ja hur länge har du kört med ringarna som är i?
dom har gått ca 60 mil sen första start på cylindern och ringarna satt fast nypta på kolven 1 gång... tyckte de gick dåligt så jag fixade till det... slipade lite på kolven
vf ska du hålla på o plana topp o ha dig, du kanske gör fel osså elle=
-TeddaN- skrev:Ja hur länge har du kört med ringarna som är i?
nä kolven är prescis lika repig nu som den var sist jag kollade ^^ men cylindern är mkt mer repig nu :O
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
beckvall skrev: dom har gått ca 60 mil sen första start på cylindern och ringarna satt fast nypta på kolven 1 gång... tyckte de gick dåligt så jag fixade till det... slipade lite på kolven
nä kolven är prescis lika repig nu som den var sist jag kollade ^^ men cylindern är mkt mer repig nu :O
Hur ser ringarna ut?
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
beckvall skrev: dom har gått ca 60 mil sen första start på cylindern och ringarna satt fast nypta på kolven 1 gång... tyckte de gick dåligt så jag fixade till det... slipade lite på kolven
vf ska du hålla på o plana topp o ha dig, du kanske gör fel osså elle=
ja den är planad 1mm och höjd 0.5mm för jag satte dit en allu toppackning så nu har jag 0.4mm squiss på 12k rpm
-TeddaN- skrev:förstår det! men hur ser cylindern ut? tror du den klarar sig?
ja allså cylindern är de inge fel på den är bara repig "ytligt" jag har kört med den nån mil nu i vinter så den går bra skulle ja vilja säga ^^
Jaja men i vilken fall som helst får du köpa ny kolv och kolvringar^^
säker på kolv? dom är så F*****G dyra :S och en sak till jag märkte :O första gången cylindern skulle ppå kolven så fick ja ligka för att få in den de va trångt som satan... och nu gick de jätte lätt :O