24mm+ Förgasare med oljeanslutning?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
magellan
Elmoped

24mm+ Förgasare med oljeanslutning?

Inlägg av magellan »

Tänkte byta ut min 19mm Arreche förgasare mot något vassare.
Ska ha en på minst 24 mm, men problemet är att jag inte hittar en med oljeanslutning och vakuumanslutning.

Har ni något tips på en bra förgasare som har båda anslutningarna på minst 24 mm, och även ett passande insugskit till peugeot speedfight 2 AC 06.
Peugeot Speedfight 2 EVO2 Silver Sport -06. Malossi MHR Replica 70cc, Förg S6 24mm, S6 insugsset, Avgasrör Yasuni R, Koppling Malossi Fly-Clutch. S6 R/T klocka, Variator Hebo Next Generation 5g vikter, Boost bottle, Polini sekundär drev, S6 primär drev.
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

du kan alltid blanda oljan själv och jag tror det är vakum anslutning på alla förgasare
Användarens profilbild
magellan
Elmoped

Inlägg av magellan »

Det är sant, men efter att ha fått blanda soppan själv i 15 år, och nu äntligen fått en moped som blandra själv så vill jag görna ha kvar den lyxen 8)
Peugeot Speedfight 2 EVO2 Silver Sport -06. Malossi MHR Replica 70cc, Förg S6 24mm, S6 insugsset, Avgasrör Yasuni R, Koppling Malossi Fly-Clutch. S6 R/T klocka, Variator Hebo Next Generation 5g vikter, Boost bottle, Polini sekundär drev, S6 primär drev.
Användarens profilbild
wattiwatti
Elmoped

Inlägg av wattiwatti »

finns oftast inte sånna anslutningar på dom fetare förgasarna, men stage 6 har ett insugskitt där det är både uttag för både oljan o vacuum. in på startuning o kolla :)
Rapé är för mesar..
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Kör själv med 24mm Stage6 förgasare, har ett Stage6 insug med vacum samt olje anslutnings nippel. Funkar helt suveränt...
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Användarens profilbild
magellan
Elmoped

Inlägg av magellan »

Skaffade Stage 6 24mm förgasare och insugssetet, funkar prima, blev en väsentlig skillnad mot innan :shock: axar som fasiken nu :D
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

magellan skrev:Skaffade Stage 6 24mm förgasare och insugssetet, funkar prima, blev en väsentlig skillnad mot innan :shock: axar som fasiken nu :D
TREVLIGT..
Kul att hjälpa till, tryck nu i lite andra vikter också... DÅ händer det mer... :roll:
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Låst