något som stör mej...

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.
Användarens profilbild
guth
Varnad

något som stör mej...

Inlägg av guth »

något som stör mej här på tsr är dessa klistrade trådar.. kollar ni på första sidan i Cross/sm delen så är typ 30% av alla trådar låsta pga, att dom tex handlar om trimmrör, och de finns ju redan en trimrörs tråd, eller hur? så då behövs inte den nya? Egentilgen inte, men chansen att få svar på sin fråga i dom klistrade trådarna är ju betydligt mindre och de är sällan någon tittar i dom.

jag vet inte, kanske bara jag som fd mnf medlem upplever detta?? :oops:
Zibb
Red Bull

Inlägg av Zibb »

håller med dig
Användarens profilbild
xps_martin
Farsans gamla zündapp

Inlägg av xps_martin »

Folk läser inte http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=13746 innan dom gör något. Utan bara skriver sin fråga utan att kolla vilka trådar som redan finns/är besvarade
Peugeot Xps Sm -04 <3
TGB Hawk -07
Peugeot Ludix Snake Furious -07 <3
Malaguti XTM -04 :D <33333

when I´m sad I just stop being sad and start being awsome instead, true story! , /"barney stinson"
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Stämmer säkert, men problemet ligger i att de är medlemmarna som är lata och inte orkar svara, fler som frågar än svarar helt enkelt ;)

De skulle bli proppfullt med trimmrörstrådar osv om man inte använde de klistrade och då blir de förmodligen ännu svårare att få svar. Energi och plats sparas med samlingstrådarna ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
guth
Varnad

Inlägg av guth »

xps_martin skrev:Folk läser inte http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=13746 innan dom gör något. Utan bara skriver sin fråga utan att kolla vilka trådar som redan finns/är besvarade
kan hända, men fattar inte vad de har med detta o göra?

+ att ja tycker de är omöjligt att söka och få svar, söker man på ex. drac så hittar du ju xxxxxxxxx trådar? :) osv
Användarens profilbild
guth
Varnad

Inlägg av guth »

bensinskalle skrev:Stämmer säkert, men problemet ligger i att de är medlemmarna som är lata och inte orkar svara, fler som frågar än svarar helt enkelt ;)

De skulle bli proppfullt med trimmrörstrådar osv om man inte använde de klistrade och då blir de förmodligen ännu svårare att få svar. Energi och plats sparas med samlingstrådarna ;)
me om nu medlemmarna nu är så lata, kanske man borde kunna anpassa sig efter dom? de är ju ändå vi tsm som gör forumet!

Joo visst de måste finnas gränser, men ist för att "låsa" trådar skulle de va bättre att radera dem? för likförbannat finns dom ju där, skillnaden är ju bara att man inte kan hjälpa författaren längre
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

guth skrev:
xps_martin skrev:Folk läser inte http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=13746 innan dom gör något. Utan bara skriver sin fråga utan att kolla vilka trådar som redan finns/är besvarade
kan hända, men fattar inte vad de har med detta o göra?

+ att ja tycker de är omöjligt att söka och få svar, söker man på ex. drac så hittar du ju xxxxxxxxx trådar? :) osv
du får specifiera din sökning lite ;), och kanske leta runt lite rent av i t.ex. samlingstrådar. ytterligare en fördel med dem är att all info om ämnet är samlad på en plats och är då mer lätttillgänglig
Live slow - Die whenever
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

håller med om att i stället för att låsa ska kanske man kan ta bort tråden helt mkt bättre eller??

tycker iaf jag :D
Användarens profilbild
hyper-RRX
Elmoped

Inlägg av hyper-RRX »

kan väll göra en extra meny typ högst upp i vänster där alla munstycke tråden oc var kan jag köpa tråden och trimmrörs tråden och cylinder tråden och vad de nu finns för sånna trådar skulle vara riktigt BRA!
-1337-
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

det som är jobbigt när allt ligger i ett.. tex "vad gör den med denna setupen" tråden så söker man på tex airsal 70cc för att se om någon frågat tidigare.. så kommer det upp 60 sidor där alla skriver om olika saker.. då hade det vart enklare om man hade sökt airsal 70cc så kom det upp vad Derbi 08 med airsal70cc om någon hade frågat det innan.. hade vart enklare att hitta redan ställda frågor
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

bluerider94 skrev:det som är jobbigt när allt ligger i ett.. tex "vad gör den med denna setupen" tråden så söker man på tex airsal 70cc för att se om någon frågat tidigare.. så kommer det upp 60 sidor där alla skriver om olika saker.. då hade det vart enklare om man hade sökt airsal 70cc så kom det upp vad Derbi 08 med airsal70cc om någon hade frågat det innan.. hade vart enklare att hitta redan ställda frågor
Det var inga dåliga krav du ställde :roll:
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
guth
Varnad

Inlägg av guth »

stunt_pojken^^ skrev:håller med om att i stället för att låsa ska kanske man kan ta bort tråden helt mkt bättre eller??

tycker iaf jag :D
ja självklart,! för de står ju ex. vad tycker ni jag ska ha för drevning? har airsal 50, TK rör och 19mm gasare ( btw, guth verka nice :D) :P
och sen är de lås dom, finns ingen anledning att ha kvar sånna ju :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Grejen är den att tar man bara bort trådarna så kommer 50% av trådskaparna bli förvirrade, tror att deras trådar försvunnit och så gör dom nya -.- .

Låser man en tråd ser trådskaparen och även andra vad som gjorts fel och kan dra nytta av de.
Live slow - Die whenever
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

men kan man inte pma dom?? då
Användarens profilbild
guth
Varnad

Inlägg av guth »

stunt_pojken^^ skrev:men kan man inte pma dom?? då
exakt tänkte också på de!

ett mail bara som de står varför deras tråd har blivit raderad,
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

att börja pm:a massor med medlemmar gör att vårat jobb tar längre tid, betydligt längre tid. och dessutom så är det inte speciellt många nya som brukar kolla sin inkorg, och då kommer bara en ny tråd upp.

därför låser vi hellre och skriver in en komentar om varför. tex:

"denna tråden ska ligga i: vart kan jag köpa...?- tråden. därför låser jag."

och sen låser vi. underlättar mycket för oss och även för medlemmarna då dom lär sig bättre då. om ni ser en tråd som är låst så behöver ni ju inte ens gå in på den, hoppa bara över den så gör den ju ingen skada eller?
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Skriv svar