ger på bakan lätt i 2an men det är 16 drev fram :O har väll cirka 15 hp men det känns som den har tappat lite effekt jag körde utan oljekyl ett tag så den gick varm den har börjat smälla mkt och så slår det lågor när man varvar och sen släpper på gasen då skjuter det en låga ur röret kan det bara ringarna som har blivit brända? eller kan det vara stiftet? HJÄLP
SÖKER MIDSIZE FÄLGAR TYP PITPRO
Bilder
KOMMENTERA
Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger
Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
hmm... tycket de ska kolla ventil spelet?
sen var min fiddy lika dan den var jätte trimmad och deb gick as dåligt effter ett tag när jag hadde stopp i kylaren :S
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
kallepalle skrev:den har troligen inga 15hk. en 250cc kinamotor brukar ha ca 18-19hk. en 125cc brukar ha ca 11-12hk. å en 140cc brukar ha ca 13hk
den hade 12,5 när han bänka den utan trimkamen och högkompskolven
Tuta skrev:Fult utan framskärm annars verkar den grym
Jo jag vet jag ska köpa ny
beckvall skrev:hmm... tycket de ska kolla ventil spelet?
sen var min fiddy lika dan den var jätte trimmad och deb gick as dåligt effter ett tag när jag hadde stopp i kylaren :S
ska ta en titt på de!!
AtobiX skrev:Angående smällarna vid gasavdrag kan du byta packning vid avgasröret, vid cylindern. Är den dålig eller inte finns brukar det börja smälla
//Tobias
Okej
men den baktänder mkt när man ska kicka med :O men är det pga för det är mkt kubik?
Men nu har jag märkt den har tappat lite kraft vad kan det vara den går lite dåligt på låga varv med kan det vara ventilspjället? asså att jag måste justera? eller kan det vara ringarna som har farit ? eller vad kan det vara?
Om kolvringarna farit så röker den mycket, speciellt vid start och tändstiftet mycket sotigt och svart/oljigt Du kan ju alltid försöka ställa in ventilspelet Om du söker guide hur man gör så läs i guider på www.fiddy.se