Volvo 940 GL
Historia:
Åkte ner till Landskrona den 3 september 2009 och köpte en 940 GL för en billig peng. Det är en -92 med en pigg motor på 131 HK. Det har varit 3 tidigare ägare på den, så ja blir nr. 4 men troligen inte den sista.
Planer:
Det jag har tänkt mig är att bygga en snygg och fult fungerade ljud bil. Har bara tänkt mig att använda Alpine, efter som det är ett bra och tillförlitligt märke på billjuds sidan. Det som kommer ske med karossen är att den ska breddas, sänkas. Det kommer även komma en vinge och en takvinge. Bilen ska även piffas upp med en fin lack som ja inte har bestämt mig än.
Övrigt:
Har inget att skämmas för och tar mer än gärna emot kritik. Man lär sig så länge man lever.
22 september 2009
Projektstart!
Idag drog projektet igång på riktigt. Allt började med att ja städade garaget och tvättade av 940in så att det skulle vara hyffsat fräscht när ja drog igång.
Tog även lite bilder när 940in var ny avspolad.

Volvo 940 GL

Framifrån

Bakifrån
23 september 2009
Fortsatte riva inredningen idag och blev nästan klar

Rev även ner fronten på 940 och plockade bort lyckttorkarna och motorerna till de

Imorgon efter skolan blir det iväg och handla spackel och sandpapper så jag kan börja spacka och slipa ner inredningen och hålen efter lyckttorkarna

Nu över till lite bilder

Torkarmotorn, en aning rostiga fästen

Inuti bilen just nu, allt förutom förarstolen och instrumentpanelen borta

Fronten, lycktorna och grillen borta

Bonusbild på ljudhyllan, har en pioneer och en alpine huvudenhet till salu
6 Oktober
Fick hem 4 brev idag om att jag har paket att hämta på posten.
Paketen ligger på 11.2, 19.4, 19.6 och 24.4 kg

Så varsågoda o gissa vad det är i paketen

Har plockat ner fronten men är inte helt klar än

fyra stora paket

Big update 9/10 -09
Hämtade ut paketen för ett tag sen, sen har jag inte haft tid att lägga upp bilderna här

Lådorna

Innehållet i första paket = Huvudenheten och stegen

Huvudenheten

Stegen

Innehåll i paket 2 och 3 = 4 st 10or

10a

10ans magnet

sista o tyngsta paketet = 2 st 12or

12a

12ans magnet
hoppas ni är nöjda för de är jag