Går konstigt

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
jakobb93
Elmoped

Går konstigt

Inlägg av jakobb93 »

Tjena har ett problem med min sym jet. Lite om vad det är för grejer och hur långt den har gått om det är till nån hjälp
Trimrör TT
75 munstycke 70 orginal
sen urpluggad bara
870 mil
Nu till saken. Det är så att det skrapar eller skramlar så inåt helvete från variator/fläkt hållet men jag har öppnat o kollat o inte en enda skråma med tanke på hur det låter. Den går helt normalt förutom att det skrapar, sen när den blir varm så skrapar det lite extra o går tungt sen tvär dör den o det luktar bla skit varm rem. Undrar vad det kan va för fel eftersom det bara kommer när den är varm. Tror inte att den är på väg att värme nypa lr liknande eftersom jag har 5 strl större i munstycke med bara trimrör och det är sviiiiin kallt ute! Så jag undrar ifall nån vet vad som spökar. Tack på förhand.
Det brukar låta så.
Användarens profilbild
aeroxr08
Varnad
Kontakt:

Inlägg av aeroxr08 »

allt ligger rätt ?så inte det är någor som ligger o skramlar?
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3

ta gärna en titt i mitt galleri :D
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker ;)
Användarens profilbild
jakobb93
Elmoped

Inlägg av jakobb93 »

Japp allt ligger rätt. Rätt åtdraget och inte en skråma nånstans.
Det brukar låta så.
Användarens profilbild
Stromer
Svårstartad skrothög

Inlägg av Stromer »

Skramlet vete faan vad det är :? men går motorn varm fort? isf kan de vara tändstiftet?
badfucker
Elmoped

Inlägg av badfucker »

de kan ju vara fel på flekten åå om den blir varm snabbt . Så kan du kolla om kylar systemet funkar genom att doppa fingret i kylar vattnet när den är varm är de varmt funkar de åå om de är kalt så går inte vattnet runt i systemet. kan vara fel inne i flekten med så tästa åå ta av den åå se om de slutar låta efter du testat de ja sa furst :P
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

5 storlekar större i munstycke är ju inte sååå stor skillnad, och när de är kallare så vill motorn ha extra mycke bensin ;)

Men de ska inte vara därför de skrapar, i så fall skulle din cylinder vara helt rökt om de ä så xD.

Alltså har du känt på grejerna? ryck o slit i variator o se om de ä glapp nånstans. Kan vara ramlagrena som är piss och då kan de låta och då ska axeln som variatorn sitter på glappa. Annars gör samma koll på kopplingen. Ryck o slit o se om nåt sitter löst. Ja ä ingen scooterexpert men de sitter väl kopplingsbackar i kopplingen o dom kan ju vara slut.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
jakobb93
Elmoped

Inlägg av jakobb93 »

allt i variatorn sitter lixom som det ska men den dör bara så när den blir varm, visst tar det ett tag kanske 30 min konstant körning sen typ tvär dör den, får väll kolla till ramlagrerna :?
Det brukar låta så.
Låst