Scootern startar inte

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Stalkarn
Elmoped

Scootern startar inte

Inlägg av Stalkarn »

Hej jag har ett problem med min scooter jag kan nämligen inte starta den. Jag har kollat och bytat tändstiftet men jag får ingen gnista.
Det hela började när jag och en kompis hade varit ute och kört ett tag. Vi tog och stanade på ett ställe och bytade moped och när han skulle köra iväg med scootern så startade den utan problem och han körde ca 5 meter sen dog den så vi tog och kicka och använde el starten men den ville inte starta först men startade efter ca 20 min. Sedan stack vi hem till mig. När vi skulle sticka därifrån så startade den utan problem och jag kunde köra ca 100 meter sen dog den igen och jag har inte fått start på den sen dess. Snälla Hjälp.

P.S Mopeden är en Gilera Stalker -03
Användarens profilbild
kotti
Någon måste komma sist!

Re: Scootern startar inte

Inlägg av kotti »

Stalkarn skrev:Hej jag har ett problem med min scooter jag kan nämligen inte starta den. Jag har kollat och bytat tändstiftet men jag får ingen gnista .
Det hela började när jag och en kompis hade varit ute och kört ett tag. Vi tog och stanade på ett ställe och bytade moped och när han skulle köra iväg med scootern så startade den utan problem och han körde ca 5 meter sen dog den så vi tog och kicka och använde el starten men den ville inte starta först men startade efter ca 20 min. Sedan stack vi hem till mig. När vi skulle sticka därifrån så startade den utan problem och jag kunde köra ca 100 meter sen dog den igen och jag har inte fått start på den sen dess. Snälla Hjälp.

P.S Mopeden är en Gilera Stalker -03
den får ingen gnista? :)
Bild

bombmannen skrev:
Försvårt kanske ?

Troligen för dig, Ja.

Inlägg av TK_DRAC »

Har du automat choke? hade ett jävla probelm med min å de blev något liknade det du beskriver..
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Låter som tändspolen lagt av, men kontrollera först att tändhatten är okej, eller rent av kan det vara tändstiftet som blivit kasst, sånt kan hända. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Låst